• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

jest problem, jest rozwiązanie ;)





50543207-5860-4297-8A30-A29A9981A498.jpeg
 
Te dodatki są po to aby spalanie nie wzrastało. To nie diesel, gdzie faktycznie można zagłębiać się w chemię spalania :D
Chyba, że oprócz detergentów zawiera katalizator spalania i modyfikator tarcia wtedy oprócz efektu po umyciu układu wtryskowego oraz zaworów itd czyli przywróceniu do prawidłowego działania można uzyskać jeszcze coś więcej.
 
Dokładnie, zwłaszcza GDI ale przy wyższej dawce jest także efekt redukcji tarcia pary tłok/cylinder. Można to oczywiście spożytkować na większy ubaw z jazdy i wtedy spalanie bez zmian albo jeżdżąc jak poprzednio (nie jest to łatwe kiedy wkręcanie jest dużo łatwiejsze) i wtedy cieszyć się spadkiem spalania
 
Jak mam silnik 1.4 140 TSI także u mnie bez sensu lać 100 oktan Shella bo silnik nie dostosuje się do niego 😉
 
To jeszcze zależy skąd pochodzą dodatkowe oktany bo jeśli z wysoko wrzących związków aromatycznych to mogą zostawić po sobie dodatkowy brud vs 95
 
A do lpg i do benzyny jeden preparat jest? Nigdy nic nie dolewałem ale z ciekawości może bym spróbował. Może nawet bardziej do benzyny bo wiadomo jak to jest na lpg. PB mało schodzi i długo chlupie w zbiorniku dodatkowo przeważnie ok 15-20 l .
 
To jeszcze zależy skąd pochodzą dodatkowe oktany bo jeśli z wysoko wrzących związków aromatycznych to mogą zostawić po sobie dodatkowy brud vs 95
No nie moge używać zbyt czystego paliwa, bo wtedy nie było by sensu stosować produktów Archoil, które czyszczą układ :) .
Post automatically merged:

Dokładnie! Sztuczne podnoszenie LO dla samej wartości nie daje wiele. Ponadto im wyższa LO tym kaloryczność paliwa spada.
A to bardzo dobrze, bo moje auto jest bardzo tłuste - waży dwie tony i spadek kalorii w diecie jak najbardziej wskazany :) .
 
Wręcz przeciwnie, LO podbija się głównie przy użyciu MTBE, które pogarszają właściwości paliwa jako nośnika energii ale pozwalają na wyższą odporność na spalanie stukowe, stąd ich większa zawartość w paliwach Pb98. Silniki nie posiadające mapy pod takie paliwo zużywają go po prostu więcej, bo w jednostce objętości, w oparciu o którą pracują wtryskiwacze w silniku spalinowym, jest zwyczajnie mniej energii. O to chodzi w niższej kaloryczności paliw wysokooktanowych.
 
@wlyszkow proszę Cię - przecież wyraźnie odpowiadam na Twoje stwierdzenie, że podbicie LO może skutkować dodatkowym brudem vs 95. No to tankuję potencjalnie brudne paliwo, żeby potem móc czyścić układ jakimś Archoilem :p .
 
Back
Top