Mówisz o wynns petrol injector cleaner ? Cenowo nawet spoko. Widzę że pójdzie do wtrysku pośredniego i bezpośredniego więc toyota i mazda by się nadała.
Wyższe spalanie ? Teraz przy tej temp. to pala i tak jak chcą
Ja stosowałem wynns cleaner petrol i lepiej pracuje silnik, bez szarpania przy ruszaniu a spalanie trochę spadło, Tylko u mnie jest wrazliwy na jakość paliwa. Najwięcej spala mi na shellu i na Statolu.
Czyżby paliwa Obajtka? Zawsze wolałem benzynkę Lotosa ale najbliżej mam do Moya a tam też chyba Obajtek nalewa Chociaż nie śledziłem ostatnio kto z kim umowę podpisał...
@Kris_No89 nie chodzi, że jest "nie tak" , chodzi o to, że ekonomia paliwowa nie jest rzeczą stałą, tylko zmienną. Jak masz czysty układ, to im mniej dodatków mających go czyścić, tym większy udział samego paliwa w każdym litrze, ergo lepsza wydajność z każdego litra, ergo niższe spalanie.
Natomiast jeśli masz brudny układ, wówczas paliwo wyposażone w dodatki szczodrzej będzie bardziej korzystne również pod względem poprawy pracy jednostki, czyli również niższego spalania.
To czy różnice są odczuwalne, też zależy od wielu czynników. Powtarzalności warunków, stopnia wyeksploatowania samego silnika, typu dodatków, jakości i świeżości samego surowca podstawowego itd.
Post automatically merged:
@Bodex rafineria Shella w Schwedt jest znacznie bliżej niż Płock, Gdańsk czy Trzebinia, dlatego zaopatruje cześć stacji na ścianie zachodniej. Ile i których to się raczej nie dowiesz z otwartych źródeł.
Wiem tylko że dużo osób pisze że na zwykłym Shell fuel Safe spalanie mają mniejsze do 0.5 L na 100 km w porównaniu do Shell v power z dodatkami czy to dużo nawet 0.5 litra by lepiej zadbać o silnik to już kazdy sobie odpowie na to ja za chwilę wleje do zwykłej benzyny Shella AR 6900 p max w dawce większej która jest napisana na stronie czyli 1.5-2.0x dawki zwykłej i zobaczę czy będzie większe spalanie
@Alex ja ten schemat rozumiem, odpowiadałem na wcześniejsze posty odnośnie podwyższonego spalania na benzynach bardziej wzbogaconych, w oparciu wczesniejszych wypowiedzi...
Natomiast moim zdaniem czy układ jest czysty, czy też brudny nie ma punktu odniesienia do spalania przez silnik większej ilości danego surowca... Pożytek ze stosowania paliw 'premium' to zarówno utrzymanie układu w czystości i niedopuszczenie do jego 'zarastania' złogami - tak samo układu katalitycznego oraz samych tłoków i zaworów, jak i doprowadzenie zapuszczonych układów do jak najlepszej kondycji - czyli ich umycie... Ale kompletnie czysty i brudny układ nie mają korelacji z ilością spalanego danego paliwa... Notabene producenci zarówno paliw jak i środków do czyszczenia układów chwalą się wzrostem osiągów i zmniejszeniem spalania po oczyszczeniu układu paliwowego... więc mamy sprzeczne teorie
Sprawdzamy, czy tankowanie droższego paliwa ma sens, a jeżeli tak, to ile dodaje (a może odejmuje?) mocy! Wielu z nas płaci drożej za lepszej jakości paliwo licząc na minimalne zwiększenie…
@Michalos12 Powiem ci że ja dużej różnicy w swojej benzynie nie widzę w spalaniu jak zatankuje na Shell,bp,circle K. Jakieś tam może 0.3 litera czasem jest ale to w granicy błędu pomiarowego. Natomiast widzę różnicę w trasie jak zatankuje 95 to spali mi np 5.5 litra a jak zatankuje 98 benzynę to jest 6.0 L lub nawet więcej . Czyli 98 ma mniejszą wartość energetyczna i spala jej silnik więcej
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.