• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak długo pożyje twoje auto?

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
@luckyboy Takie tabelki można włożyć między bajki. Jest to tylko pewne uogólnienie pokazujące jak trwały jest dany silnik. Ale te liczby nie są niczym innym jak fantazją jakiegoś "dziennikarza"

Bzdura, po co takie bajki piszesz. To są zebrane oficjalne liczby podawane przez producentów silników na jaki przebieg zostały zaprojektowane.
 
Ja bardziej jak takich projektowań na przebieg obawiałbym się dziwnych pomysłów producentów, jak np w pierwszych MANach TGXach E6, jeden z IC jest umieszkodzny pod samochodem pod miską olejową, z automatu gdy kierowca o coś haczy pierwszy leci liczony w tysiącach ICek ;)
Lub zrobione dwie turbiny które przez niedopracowaną odmę która się rozpadała uszkadzała dwie turbinki ;)
 
Poszukaj w pobranych
 
Last edited by a moderator:
Toyota Avensis 2.0 D-4D 126 KM 300 tys. km

Czy są warte czy nie warte takie tabelki to nie wiem. Wiem , że w 2015 roku do RAV4 2.0 D-4D można było dokupić gwarancję na 400 tys. km.
 
1.0 Ecoboost ma resurs 240.000km
1.0 TSI 210.000km

a jeżeli komuś uda się pojeździć dłużej to jego szczęście tylko niech nie pisze, że bierze 1-2l oleju na 1000km albo że korba wyszła bokiem przy niewiele większym przebiegu.
 
Audi A6 2.8 450 tys. km
No nie wiem, miałem taki sprzęt, dodatkowo silnik mocniej obciążony, bo quattro, kupiłem z przebiegiem 400kkm, sprzedałem przy blisko 700kkm. Przy sprzedaży, kompresja na poziomie 12 bar na każdym cylindrze, ciśnienie oleju książkowe, jedynie co zawiodło w trakcie eksploatacji, to raz padły wariatory zmiennych faz rozrządu, i raz zdechły cewki zapłonowe. Auto sprzedałem na chodzie, z bolączką w postaci luzów na napędzie, wot jakiś wybitny egzemplarz mi się trafił, a nie raz się na torze zagotował :p.

Jak pisałem wcześniej, należy najpierw określić, czym jest trwałość silnika, bo dla mnie trwałość silnika, to to, co wytrzyma słupek, głowica, blok i układ korbowo-tłokowy, nie osprzęt silnika w postaci wtrysku, turbiny, EGR, pompy wody czy CR, bo na to ma wpływ tak wiele czynników, że jeden użytkownik zajeździ je po 100kkm, innemu coś padnie przy 300kkm, bo nie wiem, chociażby dawał się ostudzić turbinie przed zgaszeniem motoru.
 
Nie chce mi się już pisać
 
Nie chce mi się już pisać
emoji846.png

Nic na siłę. Pisanie postów to prawo , a nie obowiązek
 
Pojęcia nie masz i sprzeczasz się. Dla diesla 1.3 który był produkowany w Bielsko Białej początkowo określono cykl życia silnika na 250.000km
Dokładnie w ubiegłą sobotę oglądałem Punto z 1.3 MJ 70KM ze wskazaniem na liczniku 350 tys km.
Przebieg oczywiście nieznany. Zakładam "korektę licznika" 100-150 tys km.
Silnik o dziwo szczelny i suchy jak pieprz, ale korozja powierzchniowa była tam chyba wszędzie.
 
1.3 CDTI - opis
 

Attachments

  • The new 1.3 L 90 PS (3).pdf
    8,1 MB · Odwiedzin: 201
Tak słyszałem , że przy 1,3 Mjet turbo 300 tys Śmiało wytrzymuje.
Włosi budują dobre silniki .
Wszak to oni zaprojektowali CR pierwsi, a nie dumni Niemcy.
1,9 JTD pancenry..

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ile tych silników umarło przez brak serwisu to nikt nie wie. Wyciągający się łańcuch rozrządu, niski stan oleju i słabe działanie napinacza. Przy takim rozumowaniu to faktycznie wiele silników 1.3 jtd/cdti tych 200 tyś nawet nie dojedzie. A przy dbaniu o serwis robią o wieeele więcej.
 
Może ta tabela z przebiegami obrazuje, przy jakich nalotach Niemcy sprzedawali te samochody do Polski, a nie wytrzymałość jednostek? :D
 
U mnie Corsa C 1.0 ma już 291 tys. km w tym z 175 tys.km na gazie. Póki co jeździ. Chciałbym do 300 tys. nią pojeździć jeszcze.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top