• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
@Hubert1, ale nikt CI nie broni analizować tego Lotosa :)
Tylko, @poziom1989 po prostu pisze, czego się spodziewać ...

A tak swoją drogą, to można by analizować np wyniki danego oleju w 4ball test ...
Takie urozmaicenie analiz, bo z tych naszych analiz za dużo wiedzy poza składem to nie ma ...
Oczywiście jak będą $$$.
 
Saczi, a ile kosztuje taka pełna analiza? Tak z ciekawości pytam.
 
Jaki masz cel że pytasz?
 
Chciałem zapytać o koszt analizy świeżego jak i przepracowanego. A cel? Po prostu zastanawiałem się czy stać mnie na taki wydatek.
 
Podstawowa świeżego (pierwiastki) to 100, przepracowany tyle samo.
 
Ten olej ma niezaprzeczalną zaletę: jest tak tani, że nie ma sensu określać jego zużycia prz pomocy analiz.

Jednocześnie jest to dobra receptura olejowa i jeśli:

- robisz same trasy 12kkm jest bezpiecznym interwałem

- jeśli robisz 50/50 trasa /miasto (z krótkimi odcinkami zwłaszcza w porach zimnych) wywal olej po 8 tys. km

- jeśli robisz same miasto, krótkie odcinki to olej po 6 tys. warto wyrzucić (paliwo, wilgoć, pyły skutecznie obniżają wartości użytkowe oleju).

Jeśli jednak interesujesz się analityką chemiczną to w Polarisie warto zapytać jaki rabat można dosrac dostarczając próbkę „Virgin” świeżego oleju jako bazę oraz zużytego oleju. To jest tak właściwie najbardziej słuszne postępowanie. Konkretna próbka TEGO SAMEGO OLEJU - świeżego jak i zużytego z tego samego opakowania. Analiza poszlakowa jest obarczona błędem rozrzutu serii (mimo doskonałej technologii produkcji rozrzut istnieje i powtarzalność jest ograniczona)
 
Last edited:
Lotos 5w40 w najnowszych opakowaniach i normie api sn przestał jednocześnie spełniać normy Renault rn 700/710 oraz Porshe a40.. hm
 
"szkoda" specyfikacji Renault.
Do Porsche tego oleju i tak nikt nie lał.
A najważniejsza jest oficjalna aprobata mb229.5, która nawiasem mówiąc stawia wyższe wymagania niż a40 i rn7xx.
 
A po co? Wejść wystarczy na strone Lotos oil i odszukać olej syntetic plus. Normy Rn 700 710 zniknęły. Podobnie norma Porshe a40. Co jest zastanawiające. Nie mniej jednak falej stosuje Lotosa. Wlałem go kolejny raz i jestem bardzo zadowolony.
 
Lotos 5w40 w najnowszych opakowaniach i normie api sn przestał jednocześnie spełniać normy Renault rn 700/710 oraz Porshe a40.. hm
Nie widzę nowych opakowań na stronie lotosu
 
wystarczy na strone Lotos oil i odszukać olej syntetic plus
Przy bałaganie na stronach Lotosu ciężko znaleźć jednoznacznie. Sam znalazłem olej w czterech miejscach, każdy spełniał inne normy i aprobaty. Ślepe linki do kart produktu… I ten cudowny katalog niewiadomo kiedy powstał, ponieważ daty trudno doszukać się.:D

Na szczęście cała para poszła w produkcję👍
 
@Grzesiek520
Nie wiem po co 🤣

Napisałeś, że są nowe opakowania, na stronie producenta jest takie samo od lat. Chyba warto zaktualizować info o etykiecie/wyglądzie jeśli coś się zmieniło, tym bardziej że wtedy kupujący będą mieli większą świadomość, że tak ma być i nie jest to podróbka.
 
@Grzesiek520
Nie wiem po co 🤣

Napisałeś, że są nowe opakowania, na stronie producenta jest takie samo od lat. Chyba warto zaktualizować info o etykiecie/wyglądzie jeśli coś się zmieniło, tym bardziej że wtedy kupujący będą mieli większą świadomość, że tak ma być i nie jest to podróbka.
Mi się wydaje, że to jest to nowsze. Jeśli nie to Lotos ma dwa typy baniek. I dwa typy korków. Od kad kupuje trafiam na oleje które mają też foliowe zabezpieczenie pod korkiem. Takie jak np Valvoline czy Texaco. Takie pazłotko.
 

Attachments

  • 1.jpeg.jpg
    1.jpeg.jpg
    32,5 KB · Odwiedzin: 186
u mnie bańki z datą produkcji 2021 mają normalnie nadrukowane normy Renault, a wygląd opakowań musiałbym porównać z tymi starszymi - w starszym na pewno tej nowej foli nie było.
 
u mnie bańki z datą produkcji 2021 mają normalnie nadrukowane normy Renault, a wygląd opakowań musiałbym porównać z tymi starszymi - w starszym na pewno tej nowej foli nie było.
Oj wychodzi na to , że nasz Lotos strasznie miesza. Jedni nie mają pazlotek, inni mają. Inni mają takie normy inni takie, jedni maja
Takie bańki inni takie... sam olej oceniam bardzo wysoko w tej klasie cenowej. Wkleje tu też zdjęcie zabezpieczenia nowych lotosów z tego forum.
O cu tu chodzi? Oby olej nie był tak zmieniany co partia np. Pytalem znajomego o zabezpieczenia Lotosa typu pazłotka plomby itp. Mówił , że Lotosy jakiś czas temu nke miały pazłotek. Ja nie wiem już sam.
 

Attachments

  • Screenshot_20210724-203454_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210724-203454_Samsung Internet.jpg
    322,5 KB · Odwiedzin: 183
No właśnie nie chciałem odkręcać 3 opakowań, żeby się tylko upewnić czy jest dodatkowe wieczko. Jeszcze porównam je wizualnie sobie. Ale różnicy jakoś mi nie robi to.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top