D
Deleted member 77
Gość
Tak, tak, ja wiem. "Nie muszę nawet tego czytać...". Co tam fachowcy z Oronite mogą wiedzieć na temat LSPI. I w ogóle w jakim celu producenci robią oleje ze specyfikacjami anty LSPI ?
...
...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ten silnik poleciał na śmietnik głową słupek nie do uratowania itd ale 2 go co tylko pękła pulka na tłoku to tłoki też takie czarne jak kiedyś śledziłem w focusach te problemy to każdy miał tłoki czarne jak na tych fotkach nie było opcji żeby ktoś miał tłoki lustro jak tam kolega z TSI.To wygląda jak uszkodzenia od wadliwego wtryskiwacza a nie lspi. Silnik też wygląda jak by brał dużo oleju. Jak złożyli ten silnik na starych wtryskach to sytuacja zaraz może się powtórzyć.
To nie jest takie proste z kilku powodów. W dolocie silników doladowanych jest naprzemian podciśnienie i nadciśnienie, opary oleju z odmy muszą pracować non stop w obiegu zamkniętym, bo ekologom cyferki nie będą się zgadzały. Niektóre silniki turbo mają w skrzyni korbowej takie podciśnienie, że ciężko odkręcić korek wlewu oleju na pracującym silniku i opary są wtedy zasysane do komór spalania tworząc tam nagary. Inne rozwiązania przy turbo mogą mieć ciśnienie atmosferyczne na wolnych obrotach w skrzyni korbowej. Producenci do dzisiaj glowią się, jakie rozwiązania będą najlepsze, a ekologia im w tym wszyskim przeszkadza.To chyba było by zbyt proste bo tak to można założyć separator oleju i po sprawie.
Formulacje to nie mieszanie kijem w garażu oleju we wiadrze i nic nie jest takie hop siup proste jeżeli chodzi o dodatki do oleju to wapń i sód wzmagają występowanie LSPI, cynk, fosfor i molibden w teorii ograniczają.
no akurat nie dziwne bo to norma dla ich samochodówJeśli to Ca przyczynia się do LSPI to oleje C1/ C4 powinny być "naj" w tej kategorii.
Oczywiście, żartuję nie mam pojęcia ale kubusiowy rozumek tak mi podpowiada
Dawno nie byłem w markecie we Francji ale z tego co pamiętam to olejów C4 mają tu na półkach sporo
Norma C3 jest lepsza w ew zapobieganiu LSPI niż A3B4 SN ze względu na mniejszą ilość Ca (ryzyko wystąpienia LSPI rośnie dość liniowo do zawartości Ca)