Olej do skrzyni manualnej hyundai

soszo

U偶ytkownik
Samoch贸d
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Czas zako艅czy膰 "zacastrolowany.pl". 馃檭
Castrol Syntrans B 75W to nie by艂 dobry wyb贸r do tej skrzynki. Sytuacj臋 troch臋 uratowa艂 dodatek AR9100 ale i tak my艣l臋 nad zmian膮 oleju.
Ca艂y czas mam dylemat z doborem lepko艣ci. I mam ochot臋 tym razem wypr贸bowa膰 lepko艣膰 75W85. Olej OEM Mobis w tej lepko艣ci mo偶na naby膰 po 89z艂/1L ale nie zamierzam go kupowa膰 . Zastanawiam si臋 czy na pr贸b臋 wzi膮膰 Motul Motylgear (38z艂/1L) czy olej "z kangura" czyli Penrite Pro Gear (59z艂/1L).

Castrola z AR9100 spuszcz臋 w czyste naczynie w razie gdyby przypadkiem by艂o gorzej na nowo wybranym oleju 馃檲
 

apede

U偶ytkownik
Samoch贸d
Swift 1,2, Duster 4WD dci

soszo

U偶ytkownik
Samoch贸d
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Castrol nawet zaleca艂 kiedy艣 FE 75W do mojej skrzynki. Teraz nawet nie ma manualnej skrzyni przy moim modelu Hyundai. Og贸lnie rzecz bior膮c to Castrolowi na razie "podzi臋kuj臋" ale zbieram opinie czy i艣膰 w stron臋 75W czy 75W85. A mo偶e w艂a艣nie co艣 po 艣rodku czyli 75W80.
 

TomaszM

U偶ytkownik
Samoch贸d
Honda Accord VIII 2.0 benz + Kia Cee'd 1.6 CRDi
Ja w Kia zgodnie z instrukcj膮 la艂em zawsze tylko 75W85 GL4
Najpierw by艂 to Penrite 75W85, potem Ravenol 75W85 - nic si臋 niepokoj膮cego nie dzia艂o i nie dzieje, wszystko chodzi lux.
 

soszo

U偶ytkownik
Samoch贸d
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Odno艣nie MTF3 . Teraz wymieni艂em w skrzyni OEM Hondy , ale dosta艂em informacj臋 od Hondziarzy , 偶e lepiej zala膰 ATF, 偶e na niby lepiej chroni膰 艂o偶yska ...
呕eby nie za艣mieca膰 w膮tku vag poci膮gnie dyskusj臋 tutaj.

Ciekawe jak stwierdzili t膮 lepsz膮 ochron臋.
Z drugiej strony za艣 gdy szed艂em si臋 po niecie w poszukiwaniu oleju o dziwnej lepko艣ci natkn膮艂em si臋 na dobieraczki Rockoil kt贸ra zaleca do mojego hyundai ATF Dextron VI. Wi臋c mo偶e co艣 w tym jednak jest.

By膰 mo偶e id膮c zn贸w za zaleceniem Motul i Fuchs zastosowa膰 olej do dsg/dct.

PS. Na razie Castrol +ar9100 zostaje do wiosny. Ale temat jest nadal otwarty.
 

Bodex

U偶ytkownik
Samoch贸d
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Z innego forum , kto艣 kto robi te skrzynie :
"Siema.Gkil ma racj臋.Mog臋 pokaza膰 palcem kilkadziesi膮t aut ,w wi臋kszo艣ci Hondy, zalane ATF-em ze wzgl臋du na problemy z wbijaniem bieg贸w.

Problemem nie jest za du偶e tarcie,ale jego brak kt贸ry idzie w parze z za du偶膮 g臋sto艣ci膮 oleju.

Synchronizator to element cierny,nie mo偶e si臋 za bardzo 艣lizga膰 bo nie jest w stanie zr贸wnywa膰 obrot贸w k贸艂.Ko艂a natomiast maj膮 si臋 obraca膰 na wa艂ku lu藕no,a nie robi膮 tego bo z powodu zbyt du偶ej g臋sto艣ci oleju chc膮 si臋 z wa艂kiem za wszelk膮 cen臋 obraca膰 z jego pr臋dko艣ci膮.

Zauwa偶 偶e problemy nie dotycz膮 wysokich bieg贸w,ale najcz臋艣ciej dw贸jki.

To dlatego 偶e to ko艂o jest ci臋偶kie i z powodu bezw艂adno艣ci synchronizator nie jest w stanie go spowolni膰 ,a jego po艣lizg nie pomaga.Opr贸cz tego 艂o偶ysko na kt贸rym ko艂o jest osadzone na wa艂ku jest du偶e,g臋sty olej zatem ci膮gnie to ko艂o razem z obrotami wa艂ka najbardziej .

Kolejna sprawa to wsadzanie biegu z jedynki na dw贸jk臋- to jest najwi臋ksza r贸偶nica w prze艂o偶eniach.

Mi臋dzy jedynk膮 a dw贸jk膮 jest r贸偶nica cz臋sto ponad razy dwa w por贸wnaniu do r贸偶nicy mi臋dzy innymi prze艂o偶eniami.Olej do automat贸w ma opr贸cz cech oleju przek艂adniowego jedn膮 podstawow膮 zalet臋,ma te偶 w艂a艣ciwo艣ci pozwalajace mu by膰 olejem hydraulicznym,jest prawie niewra偶liwy na temperatury.

ATF chroni 艂o偶yska lepiej ni偶 MTF ,zabezpiecza te偶 z臋by,kt贸rych w automacie jest kilkakrotnie wi臋cej niz w manualu,s膮 te偶 mniejsze przez co s膮 bardziej obci膮偶one,kr臋c膮 si臋 w przek艂adniach planetarnych trzy razy szybciej.Dyferencja艂 jest w automacie tej samej budowy wi臋c tego nawet nie ma co roztrz膮sa膰.Zamiast la膰 te 艣mieci to pos艂uchaj czasem argument贸w a przynajmniej si臋 nad nimi zastan贸w.Jest wiele powod贸w dla kt贸rych Honda leje ten gn贸j (mtf),ale na pewno nie dla dobra skrzyni.Przesta艅 wierzy膰 艣lepo instrukcjom,bo to do niczego nie prowadzi.

Gkil i wiele innych os贸b pos艂ucha艂o lata temu i nikt nie po偶a艂owa艂.Sam lej臋 do Hond ATF od lat i od lat te偶 upalam te samochody ,autentycznie je katuj臋 i to codziennie.

Zbudowa艂em te偶 wiele skrzy艅,艂膮cznie z moj膮,wszystkie zala艂em ATF-em i 偶adna do tej pory nigdy nie sprawi艂a problemu ,nawet te wsp贸艂pracuj膮ce z mocami razy dwa ,trzy,a nawet i cztery.

Ostatnia hybryda kt贸r膮 z艂o偶y艂em na bazie skrzyni od 1.3 (75 koni) je藕dzi pod 1.6 kt贸re ma ponad 300,wszystko na ATF-ie."

Opisuje , 偶e synchronizator na rowki 艣cinaj膮ce klin konto by odrazu sika tarcia si臋 zapi膮膰 , 偶e stosowanie dodatku wprowadza w po艣lizg synchronizatory i wtedy si臋 wycieraj膮 . One maj膮 si臋 odrazu zatrzyma膰 .

Wys艂ane z mojego ASUS_X00TD przy u偶yciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:

JNC_946

U偶ytkownik
Samoch贸d
Je藕dzi, skr臋ca, hamuje - tyle wystarczy
Skrzynie Volvo M46 czyli czw贸rka z hydraulicznym nadbiegiem i M47 czyli zwyk艂a pi膮tka by艂y fabrycznie zalewane ATF i r贸wnie偶 ten olej producent zaleca艂 przy wymianie.

Olej ten by艂 wymagany do dzia艂ania w/w nadbiegu w skrzyni M46.
Nie grzeszy艂 on bezawaryjno艣ci膮 g艂贸wnie z braku serwisu i zaniedba艅 oraz problem贸w z elektronik膮.

Natomiast cz臋艣膰 mechaniczna skrzyni M46 i skrzynie M47 mimo jej eksploatacji na tym samym ATF by艂y praktycznie nie do zabicia.

I chodzi tu o prehistoryczny ATF type F/G
na bazach mineralnych
 

soszo

U偶ytkownik
Samoch贸d
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Niby teoria cierno艣ci synchronizator贸w do mnie przemawia ale po zastosowaniu wg niej po zastosowaniu AR powinno by膰 gorzej , a tak nie jest.
Do tego 偶ona m贸wi , 偶e biegi wchodz膮 idealnie. Da艂em koledze si臋 przejecha膰 i te偶 twierdzi, 偶e szukam dziury w ca艂ym. Dlatego te偶 odk艂adam ewentualn膮 wymian臋 do wiosny. ATF nie do ko艅ca mnie przekonuje ale nosi艂em si臋 z zamiarem zastosowania oleju do DCT i mo偶e wypr贸buj臋 tak膮 opcj臋.
 
Top