• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Czesc,

Z racji ceny (Ok 200 zł za litr) oryginalnego oleju VW o specyfikacji jak w tytule wątku szukam alternatyw. Teoretycznie normę G 052 527 A2 spełniają:
1) Febi 75W 21829
2) Fuchs 75W FE
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w użytkowaniu zamienników olejów przeładowanych ze specyfikacja G 052 527 A2?
 
Obecnie jeżdżę na Fuchs 75W Fe. Skrzynia pracuje idealnie.
Temat olejów przekładniowych do VAG już jest, trzeba to przenieść.
 
Pytanie odnośnie oleju do 5cio biegowej skrzyni manualnej (kod skrzyni EHV), wg etki ma spełniać normę G 052 911 A2. Znalazłem taki opis: "VW G 052 911 Audi specification for transmissions used with longitudinal engine configurations. Products meeting this specification are of SAE 75W90 viscosity and also meet API GL-5 criteria."
Szukajka na stronie Fuchsa podaje olej TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, a szukajka Ravenola VSG/TSG SAE 75W90.
Pytanie co wybrać, 75W80 czy W90? Czy to prawda,że końcówka normy A2 oznacza pojemność opakowania i nie ma żadnego znaczenia?
 
@placek tak, a2 to od pojemność. Oryginalny olej g052911 to olej 75w90. Normę spełniają oleje 75w80, ale ja jednak bym wybrał 75w90 - zgodnie z oryginałem. Jest jeszcze Castrol Transaxle 75w90, ale doświadczenia z tymi olejami nie mam.
 
Kiedyś w Leonie zalałem tego Castrola, nic się nie działo, tu też normę spełnia. OK, coś już się zaczyna klarować, dzięki.
 
@placek Gość ze sklepu serwisu typowo olejowo-skrzyniowego zapewniał, że ten Sintofluid doskonale zastępuje ori i spisuje się w tych skrzyniach. Sprzedali tego ogrom, znają się na skrzyniach i serwisują je. Zapewnia, że jak nie chcesz kupić ori to Fuchs Sintofluid możesz brać w ciemno. Na forum Passata jest jego profil i sprzedał trochę cennej wiedzy od środka.

Ja ze swojej strony mogę dodać, że jak lata temu szukałem info co wlać to pół VAG internetu na nim jeździ i nie słychać o awariach.
Ja jutro będę wlewał ten olej do swojej. Drugi raz bo raz już wlewałem zaraz po kupnie auta.
 
Ok, zamówiłem Fuchsa, dam znać czy dwójka przestanie haczyć na zimno.
 
Skrzynia juz 60 tys przejechała na Febi 75w90 i nie zauważyłem nic niepokojącego także chyba jej nie szkodzi. Aczkolwiek mając teraz właściwą wiedzę następnym razem wleję Fuchsa lub Ravenola 75W. Zawsze poświęcam dużo czasu, żeby odpowienio dobrać części do auta czy oleje i staram się to robić zgodnie ze specyfikacją a tu taka wtopa :)
 
W cenie ravenola jest Meguin MTF GT3. Olej ma normy VW G 052 171 i G 052 527. Moim skromnym zdaniem warto spróbować.
 
W superbie mam wlany Millers TRX Synth 75w. Chodzi bardzo dobrze skrzynia. Fuchs tani o dobry i jego bym wybrał.
 
Fuchs w większości idzie na pierwsze zalanie do VAG i MB na podzespoły. Ich oleje mają większość aprobat tych producentów. Też bym się skłaniał zalać produkt tej marki.
 
Panowie poszukuje olej do skrzyni o numerze katalogowym G 052 527 A2. Obecnie mam wlany Ravenol MTF-3 75W, ale zaczynam się zastanawiać czy wybrałem odpowiedni.
 
Miałem zamiast OEM G052527A2 Castrola Syntrans V Fe, skrzynia chodziła dobrze, choć były pewne zastrzeżenia. Obecnie mam Fuchs 75W Fe, zrobione 6 kkm, jest super. Póki co, najniższe temperatury były -9, a skrzynia chodziła paluszkiem.
 
Silnikowe też czy tylko przekładniówke?
 
Back
Top