• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
KV100 17 to jest "grubo" Motul Gear 300V ma fajny VI - 222 ale KV100 ledwie 15.2. W SAE J306 przedział dla '90" 13.5-18.5
Sprzydało by się coś z kv -20 czyli taka słaba 140.
Skrzynia to gjw z torsenem
 
Możesz napisać czym to się objawia? Bo jakoś nie pojmuję. :rolleyes:
Luzy na skrzyni przy zmianie biegów lub redukcji (delikatne stukanie)
Wszystkie poduszki krzyżaki ,podwieszki sprawne .
Post automatically merged:

Są oleje 75W110. KV100 18.5-24
Szczeże nie wiedziałem,dzięki
 
1615402505685.png


Nie wszystkie firmy mają 75W110 w ofercie ale Ams, Ravenol, Millers, Redline ... No najtańsze to nie są ;)
 
Last edited:
Troszke drogie te 110tki ,4stówy na wymiane🤔.
A może odlać z skrzyni 75w90specol kv17 a dolać 75w140 specola kv26 by wyszło75w110?
 
Według kalkulatora kv w 40st. specola 75w90 to ok.100 a 75w140 ok180 po misz masz bedzie jakieś kv-140.
Wiecie może jakie temp może osiągać olej w skrzyni manualnej ?
 
Hej. Wracając do tematu. Ja ostatnio wlałem do skrzyni 02M w Leonie 1.8t z 2000 roku Shell Spirax S4 G 75w90 GL4 czyli odpowiednik G052171A2.
Przy okazji naprawy wodzika w skrzyni umyłem całą skrzynię z nagaru który zebrał się przez lata. Jak narazie wszystko pracuje dobrze.
Wcześniej wlany był Febi 21829 75w90 GL4 i wszystko pracowało też poprawnie. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał ten Shell po 50-60 tys km w związku z tym czyszczeniem skrzyni :)
 
Ja teraz dałem skrzynie do regeneracji i w sumie wacham się jaki olej zalać czy oryginalny VW czy Fuchs 75 W. Bo ten oryginalny VW to podobno jest ten sam co Fuchs 75W . Skrzynia VW 6 biegowy manual kod skrzyni NJU 😉coś doradzicie?
Post automatically merged:

Oczywiście do oleju pójdzie AR racing czyli miks 9100/9200 v2
 
Śmiało lej Fuchs 75W, to bardzo dobry, a zarazem tani olej do skrzyń VW.
 
W tym roku wymieniłem olej w S-tronicu i zauważyłem ze olej ma całkowicie inne parametry : temp płynięcia, lepkość w 40 , 100st C niż do skrzyni DSG. W grupie jest rozróżnienie na inne normy tj Audi G 055 529 i VW TL 52 182 . Fuchs , który się chwali ze zalewa nowe skrzynie ma dwa różne oleje(typ) zaś producenci niezależni proponują 1 olej do tych skrzyń biegów dobrym przykładem jest ravenol DSG/DCT , który u mnie absolutnie się nie sprawdził po 15 tyś stracił swoje właściwości .
 
@magic27 tam masz g052171 lub g052527., czyli oryginalne oleje ok 120 zł/l i 200 zł/l. Fuchs pokrywa obie normy w cenie ok 50 zł/l. Wybór należy do Ciebie, ja bym brał Fuchsa. To raczej nie są te same oleje, w msds każdy ma inne parametry, ale Fuchs mi się sprawdzał w vag.
 
Śmiało lej Fuchs 75W, to bardzo dobry, a zarazem tani olej do skrzyń VW.
No chyba jak tak mówicie to zaleje tym Fuchs 75W bo to podobno ten sam co Oryginal a on 3 razy droższy w ASO 😉podobno Fuchs oleje ogólnie mają bardzo dobra opinię jak tak czytam
Post automatically merged:

@magic27 tam masz g052171 lub g052527., czyli oryginalne oleje ok 120 zł/l i 200 zł/l. Fuchs pokrywa obie normy w cenie ok 50 zł/l. Wybór należy do Ciebie, ja bym brał Fuchsa. To raczej nie są te same oleje, w msds każdy ma inne parametry, ale Fuchs mi się sprawdzał w vag.
Msds? Gdzie można zobaczyć te różnice 😉Fuchs 75W plus Ar9100/9200 v2 napewno będzie lepiej działało niz olej oryginał VW 😉
 
Według moich poszukiwań, ten olej VW g052527 to jest Shell Spirax SG6 75w, którego nie da się kupić na rynku wtórnym. Ten sam Shell jest chyba nawet dla Hyundaia dostarczany i zalewany w ich skrzynie.
 
Do hyundai jest Shell Spirax S6 GHME 70W więc chyba tylko brak możliwości zakupu na rynku wtórnym łączy te oleje.

Drugiej strony olej 70W jest też olejem 75W więc może być to ten sam olej 🤔
 
Last edited:
@Marconi Dzięki bardzo . Jest różnica w niskich temperaturach oleju. W 40 C Fuchs ma ponad 40 lepkość kinematyczna a oryginalny Vag 27 😉pytanie jak znaczące to sa różnice i czy to nie jest dla norm spalania że jest bardziej płynny a ile to ma znaczenie dla skrzyni dopóki olej trochę się nie rozgrzeje 😉jeśli wiecie to dajcie znać 👍
 
Back
Top