• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Auto z profilu, Mazda CX-7 2.3T, 6biegowy manual. Zalecenia jak poniżej. Transfer i dyfer woła o 80W, także lejąc 75W "poprawiłem" producenta ;)

View attachment 3714

No i tu widać że nawet do precyzyjnej japońskiej skrzyni biegów producent zaleca 75W-90 i nie jest problemem lepkość ...90 dlatego w francuskich czy niemieckich też nie powinna być taka lepkość jakimś złem.
 
Tu nie chodzi o to, co nam się wydaje, ale o materiały zastosowane w skrzyniach, oraz o kalkulacje oporów. Tutaj uważam, że trzeba trzymać się mocno zaleceń producenta.

Ja w sprawie swojej skrzyni pisałem do ASO i kontaktowałem się telefonicznie z przedstawicielem Elfa. Nie zamierzam "poprawiać" fabryki zwiększając lepkość, bo nic mi to nie da.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
W ASO to często jest tak że w skrzyniach nie powinno się według zaleceń producenta w ogóle wymieniać oleju ma niby działać dożywotnio a w silniku u niektórych producentów Aso stosuje wymiany LongLife nawet co 50tyś przejechanych kilometrów.
 
Mnie nie interesuje, co mówi książka, tylko zalecenia producenta, jakie dostałem podając VIN w ASO. Skrzynia została skonstruowana pod daną lepkość i maks klasę GL4+.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
A mi się wydaje że to tylko wymysł ekologiczny .mniejsza lepkość w skrzyni czy tylnym moscie to mniejsze opory a co za tym idzie spalanie filtr dpf na zimnym i ciepłym sie mniej zapycha.
Co nie zmienia faktu że z lepkoscią nie wolno przesadzać.nawet z wysokim przebiegiem skrzyni.
Post automatically merged:

Mnie nie interesuje, co mówi książka, tylko zalecenia producenta, jakie dostałem podając VIN w ASO. Skrzynia została skonstruowana pod daną lepkość i maks klasę GL4+.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jeśli autko ma mały przebieg to ok.
Ale jak najlepsze czasy ma już za sobą to czemu nie zastosowac ciut bardziej lepkiego,luzy na zebatkach napewno są wieksze niż były fabrycznie.
Post automatically merged:

Addi
Ale to w silniku co 50 tys.
Ciekawe co ile warto wymieniac olej w 6cio biegowej skrzyni z torsenem oraz tylnim moscie
 
Last edited:
A czy posiada ktoś serwisówke w jaki sposób powinien być wymieniony olej w skrzyni mq200? Planuje powoli wymianę oleju w swoim Leonie, jak coś to 2017r z silnikiem 1.4 125hp CZCA.
 
W Leonie olej wymieniony tydzień temu, przejechałem już około 600 km. Wleciał polecany przez Kaczorka Castrol Fe 75W80 GL4+:

119097298_321040512483677_3712896852001822811_n (1).jpg
Tak wyglądał olej po 269 000 km i 12 latach:
120087812_2441655629467815_8880299242315778939_n.jpg

Korki mega zapieczone, trzeba było się siłować. Olej zostawiłem żeby ściekał sobie kilka godzin, przechyliłem też auto na kobyłkach, aby zleciało jak najwięcej oleju. Zleciało 1,2 litra oleju, weszło 1,7 l. Po 300 km wziąłem auto na podnośnik u znajomego i sprawdziłem poziom, przy okazji wymieniłem sobie korek wlewowy na nowy bo go trochę obrobiłem (cena w ASO 18,5zl).
120049123_709422726320086_102484198339533744_n.jpg

Oleju zleciało dosłownie kilka kropel czyli z poziomem oleju na kobyłkach trafiłem w punkt. Nie miałem wcześniej żadnych problemów z drążkiem zmiany biegów ani skrzynią, biegi wchodziły bardzo dobrze, opisałbym to w skali 10pkt na 10. Ale to jak drążek chodzi na Castrolu/ mogę śmiało powiedzieć że drążek stawia jeszcze mniejszy opor, jestem mega zadowolony teraz to takie 11/10 bo nie spodziewałem się jakiejkolwiek poprawy, a jest lepiej. Najważniejsze że skrzynia jest dobrze zabezpieczona, a przebieg pokazał ile oleju ze skrzyni uciekło przez te 12 lat i 269 000km (podejrzewam że to przez zapocony uszczelniacz półosi).

Dziękuję kolegom którzy polecali tego Castrola, bo jest tak jak mówiliście. Kwestia jeszcze jak będzie sprawdzał się na mrozie, ale pewnie nie będzie żadnych problemów (temp płynięcia w karcie to -62 stopnie) :)
 

Attachments

  • 120087812_2441655629467815_8880299242315778939_n.jpg
    120087812_2441655629467815_8880299242315778939_n.jpg
    185,5 KB · Odwiedzin: 243
  • 120049123_709422726320086_102484198339533744_n.jpg
    120049123_709422726320086_102484198339533744_n.jpg
    30,5 KB · Odwiedzin: 239
Last edited:
@Bochcio No to już wiem jaki olej zalać do skrzyni ze swojego tematu 😉 Jeszcze tylko skontroluje norme pod konkretny model skrzyni.
Co do samej wymiany to olej troche sie napracował przez te 12 lat. Czy wtracenia metaliczne, osady jakieś były ?
 
No właśnie jak się dało miske z olejem pod światło troszkę się błyszczał, bardzo drobne opiłki były w oleju, ale olej nie wyglądał tak źle, był dość klarowny. Osadów żadnych nie było.
 
Panowie polecicie coś bardziej grubszego od 75w90 specol syntetic do skrzyni.
Specol lepkosc w 100cst ma 17
Wskaźnik 180.
I
 
Nie wiem, co to znaczy "grubsze". Druga sprawa, że trzymamy się lepkości określonej przez producenta. Eksperymenty we własnym zakresie.
 
No spoko we własnym ale może ktoś próbował wlać coś bardziej lepkiego w 100cst.i działa skrzynia normalnie.
Moja skrzynia manual 6 biegów
 
KV100 17 to jest "grubo" Motul Gear 300V ma fajny VI - 222 ale KV100 ledwie 15.2. W SAE J306 przedział dla '90" 13.5-18.5

A czy Twoja skrzynia przestała działać normalnie?
 
Na oryginalnym oleju prawdopodobnie 75w80 luzy delikatne zaczynały się pojawiac po5km.
Zmieniłem na specol 75w90 i nastąpiła poprawa. To zn. skrzynia nie ma luzów do jakiś 20km.
W tegoroczne mrozy nie zauważyłem pogorszenia pracy na 75w90 syntetic specola.
Napewno nie zaleje 75w140 bo mam obawy,szczególnie zimą.
 
Ma luzy - nie ma luzów zależnie od lepkości oleju? Czy wyje - nie wyje? Może jakiś dodatek zastosuj AR czy LM MoS2 niż "grubszy" olej.
 
Wyć nie wyje ma tylko luzy w zależności od nagrzania.
 
Back
Top