• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Z tymi normami VW jest np Meguin MTF GT3 70-75W vel Liqui Moly 5300. Olej na bazie PAO 6. Tak jako ciekawostka.
 
Nie mam doświadczenia z tym olejem, ale na papierze wygląda obiecująco. W takim razie Fuchs to chyba HC, Ravenol PAO i Meguin PAO, lepkościowo ten Meguin jest najbliżej. Ciekawe, że tańszy z olejów oryginalnych ma 40-60 % PAO, a w droższym opisywanym w etce jako olej o wysokich parametrach nie widać.
 
Ciężko powiedzieć czy Fuchs to HC,nie wiem jak to sprawdzić . Millers patrzyłem TRW 75 ma lepkość kinematyczna w 40C 29 czyli blisko oryginału VW . Meguin nie mogę znaleźć lepkość w 40C😉a co daje ta lepkość mniejsza ?
 
Meguin ma chyba KV40 ok 30 i KV100 5.9. Czyli VI nie za wysoki. Wklejalem karty w propozycjach do analizy. LM i Meguin wyglądają identycznie.
 
Zdecyduje się jednak na Fuchs 75W bo dobre opinie ma i w g....wnianych skrzyniach koncernu VAG dobrze się sprawdza. Oczywiście pójdzie miks AR 9100/9200 v2. Pytanie czy AR nie zmieni parametrów oleju i wszystko będzie git? 🙂
 
Skoro chcesz zastosować AR to wybór oleju staje się sprawą drugorzędną. Ale czemu miks 9100/9200? Rozmawiałeś z wlyszkow na ten temat? Wydaje mi się że do skrzynki to 9100 lub miks 9100/oilsyn C5nano.
 
Zdecyduje się jednak na Fuchs 75W bo dobre opinie ma i w g....wnianych skrzyniach koncernu VAG dobrze się sprawdza. Oczywiście pójdzie miks AR 9100/9200 v2. Pytanie czy AR nie zmieni parametrów oleju i wszystko będzie git?
Na zimno też bo jeśli dobrze pamiętam to ten olej ma niski VI a wysoki MRV w -40?
 
75000 to bardzo wysoko jak na SAE 75W. Są oleje które mają poniżej 10000.
Ale skoro olej sprawdza się w tych skrzynkach to nie trzeba za bardzo patrzeć w tabelki.
 
Fuchs 75W charakterystyka
Screenshot_20211119-142619.png
 
Każda z tych opcji jest OK

9200v2 wnosi do 9100 jeszcze wyższą odporność zwłaszcza na obciążenia szokowe, sprawdzone np w Skodzie z 75W80 PAO/ester, sprawdza się także w skrzyniach o wysokim przebiegu już

Nanoc5 dodaje do 9100 jeszcze lepszą chronę i pracę skrzyń zwłaszcza tych 6 biegowych gdzie są oleje niskiej lepkości
 
A do mojej skrzyni biegów 6 biegowy manual kod skrzynki NJU 😉VW silnik 1.4 140 km TSI 250 Nm momentu. Która opcja będzie lepsza mix9100/9200 czy 9100 z nano C5? 😉
 
Back
Top