Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

analyzer64

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Renault Laguna 3 ph3 M4R
Z tego co wiem to odwrotnie. Ja ponownie zastosowalem DOT 5.1.

Prawda, ATE DOT5.1 na opakowaniu ma okres wymiany 3 lata. Bratu zamówiłem tego ATE, pójdzie do Astry H.
 

Lo-buz

Użytkownik
Samochód
Mazda 6 2015 2.0 165 KM
Duża zrobiłem wtopę dolewając dot.3 do Mazdy podczas zmiany osłon pyłowych tłoczków? Na korku w aucie od płynu hamulcowego napisane jest dot.3 więc taki kupiłem. Częściej zmieniać płyń? Mniejsza temp wrzenia ?
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Z tego co wiem to odwrotnie. Ja ponownie zastosowalem DOT 5.1.
Chemicznie wręcz niemożliwe 🙃
Chyba, że pakują dodatki antykor. anty wodne.

Płyn zaleca się zmieniać głównie z 3 powodów:

- higroskopijność (im nowszy układ tym dłużej można - nowy samochód 1. wymianę ma po 36 miesiącach m)

- przepłukanie układu z płynu pozbawionego dodatków antykor

- rozruszanie zaworków.

W 5 letnim płynie parametry w aucie u mechanika bylo ok jak byłem na zmianie kiedyś to pokazywał i dziwił się. Ale to wyjątek pewno.


Tutaj chłopaki opisują podstawowe zależności pomiędzy klasami

 
Last edited:

miro

Użytkownik
Samochód
subaru
@miro producenci dopuszczaja do 3 lat, w przeciwienstwie do DOT 4 SL.6 tzn. 2 lat.
Chyba masz na myśli ate5.1 vs ate4sl6, nie ogólnie dot5.1 vs dot4 jak pisał @Pedros. Powyższe płyny ate są bliźniacze, nie są to płyny dot4. Zalecenie o którym wpomniałeś to zalecenie firmy ate nie producentów.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Rowniez Bosch ENV6, podejrzewam, ze to ten sam przepis pewnie...ale kto jeszcze z niego korzysta? Nie wiem.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Nie zrozumieliśmy się.
Poryłem w konstrukcji płynów i wychodzi na to że kolosalne znaczenie ma proporcja składników i dodatków.
Płyny sportowe 5.1 gdzie deklaracja temperatury jest w okolicach 320°C maja skrócona żywotność.

Cywilne dot 5.1 jak ATE Super DOT 5.1 ma przedłużoną trwałość do 3 lat w układzie hamulcowym, czego nie można powiedzieć o innych „piątkach”.

Czyli głównie niuanse na poziomie składu dają różnice.

Mi 3 lata pasuje idę w to bo jak pajac przelewam co 2 a szkoda mi czasu 🙃
 
Top