• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Chodzi mi bardziej o to, że np.: taki Castrol Edge 5w40 kosztuje około 170 zł za 4 l a Shell o połowę mniej... Czy cena Castrola jest sztucznie zawyżona czy Shell jest za przeproszeniem g....o warty?
 
Skoro ten olej ma lepkość bliską w30 to mogę go wlać do 1.6 HDi?? Silnik zapewne będzie mniej pluł w dolot mgłą olejową.
 
To do Fapa lejesz full sapsa ? czy chcesz dopiero testować ? Pytam z ciekawości bo niektórzy tak robią i chętnie posłucham...
 
Last edited by a moderator:
@luckyboy do 1.6 HDi producent dopuszcza lepkości : 0w30, 5w30, 5w40 i 10w40. Wrzucam zrzut ekranu z dopuszczanymi olejami - jest to wycinek książki serwisowej od Peugeota - wg niej, nawet jeśli masz FAPa, może lać olej 5w40 A3/B4 (bo takim parametrom odpowiada Total Quartz/Activa 9000 5w40), czyli wychodzi na to, że możesz zalać tego Shella. Ja do mojego 1.6 HDi też leje 5w40 A3/B4, z tym, że u mnie auto fabrycznie nie ma FAPa. Pozdrawiam
 

Attachments

  • Screenshot_2021-02-05-14-14-43-104_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2021-02-05-14-14-43-104_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    717 KB · Odwiedzin: 284
@morfe1 W mojej 159 poprzedni właściciel lał Full-SAPS przez okres 8 lat, DPF nie był w tym czasie czyszczony, obecnie wypala się co 800-1000km, więc w normie jak na ten model. Ale że nie jestem zwolennikiem takiego kombinowania, to po zakupie od razu wleciał C3 ;)
 
W polskiej instrukcji citroena Berlingo z 2010 są inne zalecenia co do samochodów z fap
 
Last edited:
i zwróćmy uwage, ze nie ma ani jednego 5W30 czy 0W30. Dlaczego to już trzeba by pytać Shella

Może dlatego, że ochrona przed skutkami LSPI wiąże się z tym, że ciepła lepkość niska być nie może?
 
Nie jestem pewien ale gdzieś mi dzwoni że ochrona przed LSPI wiąże się z niskim poziomem wapnia.
 
To może nie mieć znaczenia w praktyce, jednak zdecydowałem się kupić ten właśnie olej, tj Helix Ultra API SNplus 5W-40 z oznaczeniem BMW Long Life 01 ze względu na wymaganie producenta silnika w Mini. Jeszcze nie wlałem. Temat mnie interesuje, dlatego się pojawiłem i witam wszystkich na forum.
Decyzja zapadła z kilku powodów, od młodości mam sentyment do Shella (za komuny z zachodnich koncernów były w Polsce tylko Shell, Castrol. Elf i Esso, wybrałem wtedy Shella do MZ-tki i tak trzymam) a także dlatego, że jest właśnie SN-plus, jest w technologii GTL, czyli wydaje się że jest czysty i będzie dobrze rozpuszczał. Także dobra cena.
W Fordzie planuję przejść również na Shell po płukance, do skrzyni Forda włałem Shell Spirax 75W-90, natomiast do skrzyni mojego Mini niestety Shell nie przewiduje oleju.

prostuję "włałem Shell Spirax 75W-90" - mechanik wlał.
 
Last edited by a moderator:
@90kid tu coś dzwoni.

@Grzes-beton ja nigdy nie stosowałem nic od Shell na GTL, może dziwne ale tak jest, jestem tych olei na tyle ciekawy, konkretnie GTL, że już stoją i czekają do dwóch aut.
Poczytaj to ciekawe, a zarazem dziwne, GTL jest razem z HC w jednym worku.
 
Last edited by a moderator:
jest czysty i będzie dobrze rozpuszczał
Olej to nie rozpuszczalnik.

Helix Ultra API SNplus 5W-40
Shell od lat utrzymuje solidną stabilność w powtarzalności produkcji. To duży koncern, który jest doświadczony i sprawdzony. Na pewno się nie zawiedziesz.

Zachęcam również przy okazji posiadania silnika z wtryskiem bezpośrednim, do zapoznania się z odpowiednim tematem:
 
GTL jest czystszy od HC i to fakt, no i TBN tu góruje. Ja wiem o przypadkach opisywanych, gdzie tej marki oleje magicznie bardziej znikały w silnikach od innych. Może one powodują wyraźniejsze uwidacznianie się jakiegoś problemu w danym silniku. Mimo to uważam, że warto je wypróbować, ze względu na jakość/cena. Tak po kolei, warto iść i nie na skróty, w oparciu o stare mity PAO/HC. Tym bardziej jak silnikowi serwuje się dobre warunki w interwałach 10kkm, może okazać się, że przepłacanie na PAO nie ma sensu i ta mała różnica między GTL jest pomijalna.
 
Czytam Wasze wypowiedzi i wychodzi ze Shell Ultra 5W40 jest super olejem prawie zawsze polecanym . A co sądzicie o Shellu Ultra 0w40 tez SN+ ? Tez godny uwagi ?
 
Bo nigdzie nic o nim nie mogę znaleść na forum . Tulko jakaś wzmianka ze tego badziewia nigdy w życiu ;) . Komuś czymś podpadł Ten 0w40
 
Co jakiś czas przewija się przez forum opinia, że go czasem potrafi skonsumować więcej niż inne oleje. Żadnych innych negatywnych opinii nie kojarzę.
 
Back
Top