Miałem Lexusa 450h z 2006 r. (poczatek produkcji) i japańczyki już wtedy do silnika 3500 z bezposrednim wtryskiem dawali jeden wtryskiwacz w kolektor, aby zapobiec nagarom na zaworach. Byli mądrzejsi niż Audi w silnikach fsi.
[mention]Kozenko[/mention] wielkość miski olejowej ma znaczenie, więc wybory oleju w takim aucie nie powinny być przypadkowe, ale...to nie jedyny Nissan który ma tak małą, Primera 2.0 o ile pamiętam też miała poniżej 4L.
Nie wszystkie TSI są wadliwe, nowsze serie np. CHPA.CZDA są już dobrze dopracowane, a jak to odsyłam do analiz UOA. Dodatkowy wtryskiwacz był dodany w silniku 1.8 CJSA ale chyba nie tylko.
[mention]cytrynowiec[/mention] 1.8 TFSI mialo 8 wtryskiwaczy. 4 w systemie bezposrednim i 4 w posrednim.
"Bezpośredni wtrysk jest aktywny w momencie rozruchu silnika i przy dużych obciążeniach..."
"Pośredni wtrysk wykorzystywany jest przy częściowym obciążeniu. Obniża on zużycie paliwa i redukuje emisje cząstek stałych..."
Miałem okazje tym jechać i nie czuć momentu przełączania.
[mention]pawelus[/mention] zgadza się ale zmian było więcej http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
....chodziło o co innego, nie wszystkie silniki TSI miały czy mają problemy...
Ale żeby było na temat, oleje III grupy też potrafią takie być:
https://mpdt-amt.wixsite.com/gach-petrogas-oil/hc-base-oils
Owszem, sytuacja się poprawiła się znacznie bo teraz są tylko pojedyncze przypadki "brania" oleju.
Nie zmienia to faktu, że jest to porażka VW... bo przez tyle lat nie potrafi skutecznie wyeliminować problemu.
Z tego porównania wychodzi jednoznacznie, że jeśli silnik mocno obciąża termicznie olej i dodatkowo chcemy bawić się w LL to w grę wchodzą oleje na IV grupie lub z dużą ich domieszką, bo HC zostawia mnóstwo syfu.
Do tego dochodzi fakt, ze PAO charakteryruje doskonalymi wlasciwosciami antykorozyjnymi, nie posiada zwiazkow siarki itp. Oleje mineralne tzn. III grupa utleniaja sie juz w temperaturze ok. 130°C, natomiat IV grupa wytrzymuje nawet powyzej 300°C.
GTL to czyste izoparafiny, pod względem depozytów będzie zachowywał się podobnie jak PAO. Stabilność temperaturowa - nie mam pojęcia, raczej gorzej niż PAO, lepiej niż HC. Ale to też zależy od tego jakie to GTL i jaki HC Z ropy robi się różne cudowne oleje bazowe, z tym że raczej nie widzą one silników samochodowych, na pewno nie cywilnych.
@adam bogusz jakie wlasciwosci ? To ogolno przyjete pojecie. Pojemnosc ukladu ma znaczenie, ale nie jest decydujace! Ja w moim Colcie Czt, mialem ca. 3 litrow oleju, oleje wysoko popiolowe byly stosowane od kilku lat, silnik fabrycznie czysty i byl znacznie termicznie obciazony. Ja sam nie jestem czlowiekiem wszystkowiedzacym, ale widze czesto w Twoich postach braki wiedzy.
Podkresle po raz kolejny: To jakosc srodka smarnego ma znaczenie! Nawet po oleju mineralnym, stosowanym w odpowiednich interwalach silnik moze byc czysty. I pisalem, to zbyt obszerny temat! Nawet tutaj ma znaczenie jakosc zastosowanego paliwa, sa odpowiednie testy, o tym zapomnialem wspomniec. Tutaj przyklad:
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.