• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dlaczego Castrol ma taką złą opinię?

Trochę OT: Jeżeli wyrok się uprawomocnił to firma powinna zawiązać rezerwę na jego wypłatę i będzie to widać w wyniku za rok w którym rezerwę zawiązano. Więc może być 2019 albo 2020 albo i 2021..

Pozdrawiam,
 
To nie mój problem, ze nie odróżniasz strat od kosztów. Poza tym średnie roczne koszty tej firmy to jakies 250mld usd, wiec te twoje kary i procesy nie są jakąś nie wyobrażalną kwotą.
 
Za złą opinie o Castrolu odpowiedzialny jest też Magnatec że ponoć zasyfia silnik. I to tak się ciągnie do dziś...
Przebieg ponad 420 tysięcy.
Płukanka raczej nigdy nie stosowana.
Od 280 jeździ na Edge Turbo Diesel 5W40 i wymiana co 12-16kkm.
Jak kupię endoskop to zajrzę głębiej.
 

Attachments

  • IMG_20210317_143544.jpg
    IMG_20210317_143544.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 598
Jest likiwdacja pewnej motoryzacyjnej sieci a tam Castrol 0w30 titanium C3 za 160zl za 4l+1l. Czego można się spodziewac po tym oleju? np. W odniesienu do Eurola FS (tutaj 40-50% PAO bodajze) za 200zl.
 
Jeśli chodzi o PAO to może być go więcej ale w odróżnieniu od eurola fs nie ma aprobaty 504/507

20210320_164255.jpg20210320_163500.jpg
 
Dexos2 mi akurat pasuje, chociaż 504/507 bardziej wymagajaca. Chyba wezmę ten olej na zapas.
 
@adamo270 likwidacja Norauto. Ceny po promocji szału nie robią.
 
@adamo270 właśnie przeglądałem tabelki 504/507 i tych większych wymagań to tam nie widzę. Może chodzi o Long Life bo np patrząc popiół czy noack to chociażby norma MB229.51 ma większe wymagania. Ten castrol chyba nie ma za zadanie brylować w tabelach. VI 169 szału nie robi w 0W30 na PAO.
 
Taki VI jest typowy dla mieszaniny PAO.
 
Mam na myśli porownywarke Lubrizola, zakres 504/507 jest lepszy niż 229.51 I dexos2 (poza oszczędnościa paliwa).
 
VI 169 szału nie robi w 0W30 na PAO.
a od jakiego parametru już robi "szał"? 200, 300, 500? Meguin też nie ma wysokiego indeksu.

likwidacja Norauto. Ceny po promocji szału nie robią.
Prawda. Byłem popatrzeć na różne drobiazgi i przy okazji, oczywiście zajrzałem na oleje. No nawet z promocją -40%, taniej jestem w stanie znaleźć olej w sieci.

Szukałem ich oleju, marki "Norauto" bo robił go Total. Prawdopodobnie kopia 9000 5W40. Na mixa, czy dolewki byłby super.
 
Jeśli chodzi o PAO to może być go więcej ale w odróżnieniu od eurola fs nie ma aprobaty 504/507

View attachment 6431View attachment 6432
Eurol ma 40-50% PAO w całości mieszaniny czyli jakieś 50 -65% w oleju bazowym. Z 504/507 jeszcze więcej ma najprawdopodobniej Ravenol VMP 5W30 i Ravenol VSW 0W30 - nawet 60% w całości. Ile ma ten Castrol nie wiem ale na papierze nie wygląda źle. Z drugiej strony parametry z karty jakoś bardzo nie powalają wiec nie sądzę aby mogło tam być więcej PAO niż w Eurolu. Nic tylko zrobić widmo.
 
Last edited by a moderator:
Zła opinia o Castrolu nie wzięła się znikąd. Marka leci na renomie i wyraźnie pozwala sobie zjeżdżać z jakością. Przykład ojcowy Fiat 1.2 16V 80 KM z 2003. Na gwarancji selenia, potem jakieś 10 lat Castrol Magnatec 10W40 (jakiś mechanik polecił), ostatnie dwie wymiany to 5W40, ale nadal Castrol. Zawory klepały dobrą chwilę po rozruchu, aż w końcu wziąłem się za silnik, gdy przy wymianie zleciało niecałe 2 litry. Wymiana zawsze co rok i przeważnie mniej niż 10kkm robione. Auto jeżdżone spokojnie. Nie pamiętam jaką pojemność ma miska, ale po zalaniu świeżego oleju weszło pół litra mniej niż powinno. Wlałem Shell Helix Ultra 5W40 i zamówiłem AR2300. Po 5000 km zlałem (auto było celowo jeżdżone więcej niż zwykle), świeży Shell. Po 5000 znów zmiana i dopiero wtedy weszła książkowa ilość. Klepania zaworów już nie słychać, olej między wymianami ładny, ubytek między wymianami pomijalny. Silnik ma teraz coś koło 160kkm i pracuje świetnie.
Dodam jeszcze, że nigdy wcześniej przed AR2300 nie był płukany.
 
Ja kupiłem dwa samochody, które wcześniej na castrolu długo jeździły. W pierwszym zamiast 5l oleju wchodziło tylko 4. Leczenie trwało 3 przyspieszone wymiany oleju. Fakt że autko miało 12 lat. Teraz kupiłem trzyletniego forda. 140 tys km, wymiana co 20, lane było 0w30 castrola. Właśnie zrobiłem trzecią wymianę oleju na 12 tys km. Nadal zlewam olej z grudkami nagaru. Boję się użyć płukanki bo dużo tego dziadostwa spływa... Osobiście do żadnego silnika we własnym samochodzie castrola nie wleje, zdecydowanie za drogi i przereklamowany. Ale jak widać są też zadowoleni użytkownicy. :)
 
Może na dnie miski szlam jest i powoli spływa, ale to raczej wina źle dobranego interwału niż samego oleju. To co ludzie przy sprzedaży gadają to inna kwestia... Widziałeś jak poprzedni właściciel ten olej zmieniał? A pewny jest, że to na pewno Castrol był w tej bańce?
 
Back
Top