Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.
Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2
Ponieważ zim właściwie nie ma, a lata są coraz mocniej upalne, jazda u mnie typowo autostradowa, zastanowiło mnie czy nie zacząć w przyszłości używać oleju o ciut wyższej lepkości w wysokich temperaturach.
Aby zachować gwarancję (musi być C2), rozważam któryś z olejów o 2 normach (c2/c3).
Np. Shell ECT 0w30 C2/C3 (+ar9100)
Co myślicie o takim połączeniu? Lub innych podobnych propozycjach?
Swoją drogą trafiłem na fajne porównanie olejów z normą c2 (nie wiem czy mogę tu wkleić, proszę adminów o wywalenie jeśli nie):
Wg mnie każdy olej w normie C2 się sprawdzi. Nie jeździsz wyczynowo, nie ma sensu szukać dziury w całym. Ja do swojego 1.4 nie szukam olejów wg HTHS - leję to co mnie interesuje i ma odpowiednią normę. A lubię jeździć "po włosku" z obrotami raczej bliżej niż dalej czerwonego pola jak jestem poza autostradą - na autostradzie to wiadomo - tempomat 140 i wio czy to 100 km czy 600.
Także nie ma co przesadzać.
Ten Shell rzecz jasna będzie bardzo dobry - Shell robi dobre oleje. Czy dodawać AR - to już twój wybór, jedni lubią dodatki inni nie. Nie zaszkodzi na 100% chyba że się ASO dowie
Dodatki do oleju w samochodzie na gwarancji to śliska sprawa. Jeżeli przy jakiejś usterce postanowiliby pobrać próbkę oleju to od razu by wyszło. A z doświadczenia wiem, że przy jakiejkolwiek usterce układu paliwowego lubią tak robić z paliwem.
A GTJ się nie sprawdza? I po co wyższy HTHS?
Tu nie chodzi o układ paliwowy tylko olejowy i skąd będą wiedzieć że coś jest w oleju? W analizach olejów z AR wychodzi bor i potas. Musieliby dowieść że to szkodzi silnikowi tylko w jaki sposób?
Stwierdzą że szkodzi i bujaj się w sądzie. Teoretycznie po ich stronie leży udowodnienie że zaszkodził olej/dodatek. Ale jeżeli w instrukcji jest że nie wolno lać, a oni wykażą że ktoś zalał to stoją raczej na wygranej pozycji.
W wypadku Kii z paliwem jest ten plus, że instrukcja zaleca zalewanie co jakiś czas dodatków do czyszczenia układu paliwowego (najlepiej z ASO rzecz jasna), zaleca też płukanie układu olejowego - więc tutaj ma się duszę krytą. Ale dodatków do oleju nie kojarzę żeby coś o nich w instrukcji było.
@cytrynowiec tylko teraz pytanie czy jakikolwiek olej z ACEA C2 ma standardowo taką dużą ilość boru i potasu. Od razu wyjdzie, że coś było "majstrowane" przy oleju
C2 boru raczej nie, C2/C3 bor jak najbardziej choćby rzeczony Shell, ale i Mobil, Neste, Motul...
Chodzi mi o to czy w ogóle będą wiedzieli że coś jest dodane, bo żeby mieć pewność musieliby dać próbkę tego samego oleju bez dodatku do porównania. Sprawa pewnie oparłaby się o rzeczoznawcę, może jeszcze lab i....? Pewnie sąd....
Extreme ma się dobrze, chodź jednak z tyłu głowy jest pytanie czy nie będą doszukiwać się braku spełnienia normy w sposób oficjalny. Co do dodatków - w instrukcji nie ma o tym ani słowa.
Normy ACEA się nie stopniują. C1, C2, C3, C4 i C5 to zupełnie różne normy, o różnych parametrach. Podobnie A/B1 do A/B5. Pomijam już fakt, że nie ma normy A z numerem wyższym niż 5, a pod pierwszą gwiazdką masz A5 lub wyższa.
Ewentualnie można to rozumieć, jako C2(04), albo samo C2 czyli pierwsza data wyspecyfikowania klasy, przez C2(08), C2(10), C2(12), C2(16) czyli specyfikacje aktualizowane w latach 2008, 2010, 2012 i 2016.
Więc nie, nie możesz zalać C3 zamiast C2. Ewentualnie możesz zapytać Kia Motor Polska, ale na 99,99% zepchną odpowiedź na ASO. Tylko to KMP jest gwarantem więc w razie "W" lepiej mieć potwierdzenie od nich na papierku.
Ewentualnie możesz użyć oleju o dwóch normach: C2 i C3. Ma taki Mobil, Shell, Motul pewnie jeszcze inni producenci też się znajdą. Są to oleje które są dokładnie na granicy (przynajmniej w teorii) obu norm z lepkością i HTHS em, bo rozumiem, że na tym Ci zależy.Wyszukiwarka Shella zaleca taki nawet do Stingera 2.0. Masz wtedy napisane na opakowaniu że jest norma C2.
Zacząłem pytać KMP o możliwość stosowania olejów SN Plus (np ze względu na potencjalny LSPI), jedyna odpowiedź która nie przekierowuje do ASO wygląda tak:
Dobór oleju silnikowego
Olej zalecany: ACEA C2 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej, 0W-30 Olej dopuszczalny
– API SL lub o wyższej klasyfikacji jakościowej
– ILSAC GF-3 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej
– ACEA A3 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej
Moje boje z KMP, też ich męczę żeby mieć na papierze potwierdzenie możliwości zalewania nowych API SN albo ILSAC (skoro to koreański silnik). "Proszę zwrócić się do ASO" . Nie dam skubańcom za wygraną.
Ty skoro możesz lać ILSAC GF-3 lub lepsze to możesz poszukać API SN+ z normą ILSAC GF-5 Tylko zapisz sobie tego maila w 10 miejscach i wydrukuj, bo w razie czego to się wyprą
@jerseyAdmin Najważniejsze że w tej rozmowie mailowej jest Vin i cała historia rozmowy więc wydruki do dokumentacji i można korzystać z nowych rozwiązań.
Może jak będzie takich upierdliwców więcej to zaczną odpowiadać. Czekam jeszcze na fotkę z lepkosciami która była w mailu ale wkleiła się Pani jedynie ikona. Może dośle... Jak dobrze rozumiem nowsze normy islac zastępują poprzednie, czyli islac gf-5 zastępuje gf-3?
Mobil 1 ™ ESP LV 0W-30 to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy zaprojektowany specjalnie w celu zapewnienia wyjątkowych osiągów silnika.
Ja ich ostrzej pocisnąłem, bo wyciągnąłem z pamięci "KMP anuluje gwarancje jak nie będę zalewał Orlenu" i dorzuciłem do listy pytań dla KMP. Będę ich męczył tak długo, aż mi odpowiedzą jasno i czytelnie na moje pytania
@cytrynowiec - to A3 by się pokrywało z informacjami jakie mam dla nowych silników TGDI Hyundaia/Kii. Oni tam dopuszczają wszystko od A3/B3 w górę, plus C2. W lepkościach "zależnych od klimatu": od 0W-30 do 20W-50. Różnica jest między "dopuszcza" i "zaleca", bo zalecają 0W-30 C2 i 5W-30 A5/B5, tym 2.0 jest pewnie podobnie jak w reszcie T-GDI. W Stingerach na USA jest pewnie API SN "star" i ILSAC GF-5 jako zalecane i tak jak pisał @michal84 SL i GF-3 w górę dopuszczalne.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.