• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Nissan Juke Nismo MR16DDT 200KM.

  • Thread starter Deleted member 55335
  • Start date
D

Deleted member 55335

Gość
Marka samochodu
Nissan Juke Nismo
Budżet/ile litrów
340/4.20
Styl jazdy
Silnik
MR16DDT 1.6 DIG-T
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Royal Purple 10W40 API SN
Poproszę szanownych kolegów o propozycje dobrej oliwy do tego silnika . Takiej która jest dostępna w pewnym miejscu i w wersji nie podrabianej .

Jednak by świadomość przypadku była większa , muszę naświetlić historii auta streszczenie .

Auto NISSAN Juke Nismo 2013/08 ,147KW 200KM ,silnik MR16DDT (1.6 DIG -T) , napęd przód ,sprowadzony z Francji w 2018r . Tam 2 właścicieli ,a tu ja trzeci .

Z analizy dokumentów.

1 właściciel 3L 5mc i około 57000km
2 właściciel 1R i 31000km

Otóż z posiadanej dokumentacji papierowej wynika ,że auto przez 4 lata do 08/2017 i 74000km miało zalewany olej do silnika 5W40 . Potem z niewiadomych powodów ,we Francji za czasów drugiego właściciela ,został zalany olej 10W40 (brak określonej marki) . Następnie już w Polsce przy pierwszym serwisie w ASO ,przy stanie 93300km , przy mojej nieznajomości marki i wymagań auta ,doradca doradził aby zalać 10W40 Motul 4100 Turbolight . Ponieważ normalnie w serwisie był zalewany olej 5W30 albo 5W40 , nie byłem wtedy w stanie zdecydować o takich zmianach .

Czyli w silniku przez 4 lata i 74000 km był olej 5W40 , dalej przez 10mc i 19000km (74000-93300) był bliżej nieznany olej 10W40 , następnie przez rok i 6300km był olej 10W40 Motul 4100 Turbolight. A obecnie jest olej Royal Purple 10W40 API SN ,przez około 4000km . Ten olej RP był zmieniany dwa razy w odstępie 500km .

Chyba tylko we francy są takie cymbały , pierwszy właściciel wykupił dodatkową gwarancję w sumie na 5 lat ,ale już przy pierwszym serwisie dał dupska i ją stracił ,przekroczył km i mc . Się zezłościł i potem serwisował w FeuWert ,czyli tylko pierwsza oliwa była marki Nissan ,a potem wszystkie do Motula były FeuWert . W wyniku kolejnych działań auto miało 1 serwis za mało .

Wyniki km do mc gamoni z francy przy serwisach :

1. 26400km/17mc - 1 właściciel.
2. 27600km/22mc - 1 właściciel.
3. 20150km/9mc - 2 właściciel.

Na silniku od początku po sprowadzeniu ,po dziś dzień nie ma jakichś śladów zapocenia czy wycieków oleju .Jedynie lekko się natłuszcza przy kolektorze platikowym ,no i na deklu zaworowym była taka mgiełka w około ,ale po wyczyszczeniu obecnie jest sucho jak pieprz . Zużycie oleju Motul ,przy 3/4 miasto 1/4 trasa jest na poziomie 100ml na 1000km .Oczywiście gdyby w przejazdach było więcej trasy ze sporymi prędkościami , to na pewno zużycie było by większe . Bo sprawdzając stan oliwy po trasie z ciężką nogą , obserwowałem lekko bardziej zdecydowany spadek oliwy . Dlatego domniemam ,iż powodem zmiany lepkości oleju we Francji z 5W40 na 10W40 było to ,iż przy założeniu większej ilości pokonywanych tras przez drugiego właściciela ,w silniku były większe ubytki oleju . Lub taki został mu doradzony w serwisie ,albo poprostu miał być tańszy . Jednak jak sadzę decyzja ta była pochopna i zbyt wczesna ,biorąc pod uwagę standard zużycia oleju w granicach 0.5 litra na 1000km , normy strikte dla mojego silnika nie znam ponieważ nie ma jej w instrukcji .A centrala informacje podała ogólną dla wszystkich Nissanów , bo nawet po reklamacji te ich spec działy odpowiedzi nie dały , co do tego silnika . Info z ASO było takie , że te silniki lubią połykać ,pewnie skala rośnie wraz z kręceniem mocniejszym .Na oleju RP ubytki są o jakieś 1/3 mniejsze .

Olej 10W40 Motul 4100 jest hydrokrakingowanym półsyntetykiem ,natomiast olej 10W40 Royal Purple jest pełnym syntetykiem PAO . Ale zastanawiam się czy ten olej nie jest jedną wielką amerykańską reklamą . Choć jednocześnie po zmianie z Motula na RP , sporo odczuć się poprawiło .

Obecna specyfika to 3/4 miasto 1/4 trasa , oraz od okolic 7000km do 10000 rocznie . Wiem zaraz powiecie po co komu takie auto, żonie się podobał i nim lata , dalej był koniec gadki .
SAM_6452.JPG

Nie chcąc stosować płukanek i przechodzić na 5W , chciałem polepszyć dla silnika od wewnątrz lejąc olej o lepszych parametrach . Taki który lepiej ochroni turbo , mniej po sobie zostawi , a zarazem lepiej popłucze . Oraz szybciej popłynie/dopłynie w zimowe starty . Sprawdziłem metodą chałupniczą że olej tej samej lepkości RP szybciej płynie w ujemnych temp. i warunkach od Motula średnio o 5s .

Szukając tu potwierdzenia słuszności wyboru oleju RP do tego silnika ,napotkałem brak wiedzy co do tej marki . Dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie są alternatywne wybory , godne polecenia przez kolegów znawców olejowych ,odpowiednio dobranej oliwy . Jeśli czegoś jeszcze brakuje z info. to proszę pytać .
 
Dlaczego się nie da przejść na 5w ? Wszystko się da, zrób plukanke przejedz jakiś interwał i zgłoś sie ze spostrzeżeniami na forum za jakiś czas ;)
 
Czyli tak zrobię :

1 .Przelot z 20km przed wymianą oleju , na rozgrzewkę .
2. AR2820 do gorącej wody i dalej wstrząśnięta do starego oleju .
3. Potem na wolnych z 30 minut + ze 3 razy do 1500rpm .
4. Zgasić silnik i od razu wylot starego oleju + odczekanie na odkapanie . Odsysanie nie możliwe u mechanika bo będą patrzeć jak na byka , w domu bym tak zrobił ,ale kanał miałem tylko do 2014 roku ,a teraz jeszcze nie mam , jest w planie .
5. Nowy filtr oleju .

Który lepszy Mann 21pln a Purflux 40pln ,obydwa mają zaworek ?

6. Uszczelka nowa i śruba miski .

7. Nowy olej do stanu między MIN a MAX ze wskazaniem na MAX ,potem ciepła wstrząśnięta AR2300 .

Czy po wlaniu AR2300 do oleju nowego/tymczasowego ,trzeba jakoś odczekać czy normalnie odpalać i jechać ?

Zrobię tak bo po wlaniu nowego ,z pustym filtrem i zakamarkami stan nie do ustalenia .
W domu po wystygnięciu silnika uzupełnię do MAX perfekto ,nie wiem chyba dobrze staram się, by zawsze było pod MAX i nie czekam na komunikat Oill low .
Nowego oleju wchodziło po wymianie od 4.05L do 4.20L .

Tylko teraz jaki olej najlepiej ,ten Elf 900 SXR 5W40 nie będzie za lichy dla tego silnika ,da radę , a jednocześnie dobry do współpracy z AR2300 ?
Jest dostępny w zwykłym sklepie i Inter Cars też .

8. Myślę o tym by na oleju tymczasowym z AR2300 polatać 5-6tyś ,to wtedy będzie w zgodzie z trwającym interwałem . Wówczas wymiana na olej docelowy przypadnie we wrześniu a nie zimą .

Czy z olejem tymczasowym i AR2300 trzeba jakoś pilnować i nie przekraczać prędkości i rpm ?

9. A dalej ,ustalimy olej docelowy .
Post automatically merged:

Dlaczego się nie da przejść na 5w
Chodziło mi o przejście bez płukanek ,takie ot wylanie 10W i nalanie 5W .

Co do teorii ,moje to domysły ,Wasze pewności . Jak się dużo wie ,to się nie chce tego pisać 100 raz ,dlatego powstają domysły moje . Rozumiem taki stan ,ale główka kombinuje :cool:
 
2820 nie musisz podgrzewać. Możesz nawet przetrzymać do 45 min. i przez 15 min. na lekko podwyższonych obrotach, wielu tak robi, ja ostatnio też tak przed wymianą zrobiłem. 2300, tego osobiście nie przetestowałem, ale jak już było wspomniane na forum, warto butelkę podgrzać. I nie musisz się obawiać, ta płukanka zawiera specjalny rodzaj estru, który działa jako dodatek EP. Olej obojętnie właściwie, jakiś SAE 5W-40 bazujący na VHVI.
 
Czyli tak zrobię :

1 .Przelot z 20km przed wymianą oleju , na rozgrzewkę .
2. AR2820 do gorącej wody i dalej wstrząśnięta do starego oleju .
3. Potem na wolnych z 30 minut + ze 3 razy do 1500rpm .
4. Zgasić silnik i od razu wylot starego oleju + odczekanie na odkapanie . Odsysanie nie możliwe u mechanika bo będą patrzeć jak na byka , w domu bym tak zrobił ,ale kanał miałem tylko do 2014 roku ,a teraz jeszcze nie mam , jest w planie .
5. Nowy filtr oleju .

Który lepszy Mann 21pln a Purflux 40pln ,obydwa mają zaworek ?

6. Uszczelka nowa i śruba miski .

7. Nowy olej do stanu między MIN a MAX ze wskazaniem na MAX ,potem ciepła wstrząśnięta AR2300 .

Czy po wlaniu AR2300 do oleju nowego/tymczasowego ,trzeba jakoś odczekać czy normalnie odpalać i jechać ?

Zrobię tak bo po wlaniu nowego ,z pustym filtrem i zakamarkami stan nie do ustalenia .
W domu po wystygnięciu silnika uzupełnię do MAX perfekto ,nie wiem chyba dobrze staram się, by zawsze było pod MAX i nie czekam na komunikat Oill low .
Nowego oleju wchodziło po wymianie od 4.05L do 4.20L .

Tylko teraz jaki olej najlepiej ,ten Elf 900 SXR 5W40 nie będzie za lichy dla tego silnika ,da radę , a jednocześnie dobry do współpracy z AR2300 ?
Jest dostępny w zwykłym sklepie i Inter Cars też .

8. Myślę o tym by na oleju tymczasowym z AR2300 polatać 5-6tyś ,to wtedy będzie w zgodzie z trwającym interwałem . Wówczas wymiana na olej docelowy przypadnie we wrześniu a nie zimą .

Czy z olejem tymczasowym i AR2300 trzeba jakoś pilnować i nie przekraczać prędkości i rpm ?

9. A dalej ,ustalimy olej docelowy .
Post automatically merged:


Chodziło mi o przejście bez płukanek ,takie ot wylanie 10W i nalanie 5W .

Co do teorii ,moje to domysły ,Wasze pewności . Jak się dużo wie ,to się nie chce tego pisać 100 raz ,dlatego powstają domysły moje . Rozumiem taki stan ,ale główka kombinuje :cool:

na płukanie ten elf tak średnio moim zdaniem, bardzo lepki, nie ułatwi to przepływu przez silnik...
Specol 5w40 i mniej lepki i ma znacznie nowszy, lepszy pakiet myjący
 
2300, tego osobiście nie przetestowałem, ale jak już było wspomniane na forum, warto butelkę podgrzać.

No to na spokojnie dodam AR2300 w garażu , bez wytrzeszczonych oczu pracowników u mechanika .

Olej obojętnie właściwie, jakiś SAE 5W-40 bazujący na VHVI.

Bazujący na VHVI , mogę udawać tylko po co . Musisz wyłożyć prościej .
Ktoś pisał do AR2300 najlepiej HC ,Specol pisze syntetyk ,Elf nie wiem za lepki , ma być C3 ,nie lepiej mniej popiołu C1.
W sytuacji tylu informacji ,nie zawsze spójnych ,fakty są najistotniejsze .
Możesz napisać z 3 przykłady dosłowne ,co byś za olej do takiego silnika zalał ?

Sorry ,ale poproszę konkrety .
Braki odpowiedzi na wszystkie pytania i konkret wskazania ,powodują mętlik w głowie i zapętlanie w kółko tych samych pytań .
Tylko bez obrazy ,musiałem tak napisać . Sam sobie odpowiadałem jak tu nie pisałem .

Który lepszy Mann 21pln a Purflux 40pln ,obydwa mają zaworek ?
Czy po wlaniu AR2300 do oleju nowego/tymczasowego ,trzeba jakoś odczekać czy normalnie odpalać i jechać ?
Czy z olejem tymczasowym i AR2300 trzeba jakoś pilnować i nie przekraczać prędkości i rpm ?

Czytałem wątek "Różne oleje , i ich wpływ na pobór " i stwierdzam ,że doświadczam tego procesu w obydwu autach . Wspominałeś tu o tym w jednym zdaniu ,ale zrozumiałem to dopiero po przeczytaniu tam . Oleje były TGMO 5W30 HC i Motul 4100 10W40 też HC , a teraz Royal Purple 10W40 i 5W30 PAO . Zjawisko potwierdza bynajmniej że HC zostawia PAO czyści ,no i że na pewno PAO jest więcej w olejach RP niż wcześniejszych + lepsze własności myjące . 10W40 RP to nieliczny wyjątek ,jako syntetyczny ,przynajmniej tak pisze i po działaniu by się to potwierdzało .

W przypadku drugiego auta jest zgodnie 5W i proces do obserwacji dalszej . Natomiast w tym aucie tak czy siak przy zmianie z 10W na 5W trzeba popłukać , nikt tego tu nie potwierdził ani zaprzeczył ,że nie trzeba płukać . Sam sobie odpowiedziałem, czy dobrze nie wiem .

Specol 5w40 i mniej lepki i ma znacznie nowszy, lepszy pakiet myjący

Gdzieś tu czytałem o tym oleju ,ktoś kupił dwa rodzaje Specola na testy ,czy aby on nie za nowy ,mało przez was poznany i nie przetestowany ?
 
AR2300 jest w pełni bezpiecznym produktem i nie musisz się obawiać jego zastosowania. Możesz wlać i od razu jechać jednak jak olej bedzie lekko już rozgrzany to tylko na plus bo szybciej się wymiesza. Jednak konsystencja tego specyfiku powoduje, ze lepiej go dozować gdy jest on w wyższej temperaturze. Wystarczy, ze buteleczka postoi trochę w nasłonecznionym miejscu a jak nie tak nie da to postawić na kilka minut w naczyniu w gorącą wodą.
 
Tak jak pisze @tomek evo warto wstawić buteleczkę na parę minut do gorącej wody. Ja pierwszy raz zalałem AR2300 do zimnego silnika w zimie przy -20 :D Zalałem, odpaliłem, pojeździłem aż się silnik nagrzał i tyle. Nie ma co przesadzać z kombinacjami - masz to zalewasz, zimny czy ciepły nie ma znaczenia bo przecież dodatek się po kątach nie schowa i jak odpalisz silnik to i tak się wymiesza z olejem.
 
Tylko teraz jaki olej najlepiej ,ten Elf 900 SXR 5W40 nie będzie za lichy dla tego silnika ,da radę , a jednocześnie dobry do współpracy z AR2300 ?
Jest dostępny w zwykłym sklepie i Inter Cars też .
jak masz tym zrobić jeden interwał na płukanie długodystansowe, to po co tak drogi olej? Weź sobie Specola 5W40, albo Lotosa Synthetic Plus i tyle.

elf tak średnio moim zdaniem, bardzo lepki, nie ułatwi to przepływu przez silnik...

a dlaczego ma nie ułatwić przepływu przez silnik...? Nawet 10W40 w górnej granicy można zastosować jeśli ksiązka dopuszcza i NIC nie ma prawa się stać.

ja sam śmigam na Purfluxie, to Purfluxa mogę Ci polecić.

czy aby on nie za nowy ,mało przez was poznany i nie przetestowany ?
ale Specol nie ma żadnego autorskiego pakietu dodatków w swoim oleju, który opatentował i wyprodukował u siebie. Takie pakiety dodatków znajdziesz też w innych olejach.
 
nie powiedziałem, że się coś stanie, tylko wskazałem na lepkość elfa. bardziej lepki olej ma gorsze flow, niż mniej lepki, dość logiczne
 
@Skiper za bardzo przykładasz uwagę do detali, które są mało istotne - praktycznie w ogóle. To powoduje że z jednej strony masz mętlik a dodatkowo wzmaga to obawy. To nie jest apteka, warunki zalania danej płukanki przy obecnej aurze są pomijalne, podobnie jest z tym Elfem - dlatego że używasz obecnie oleju 10w40 - więc i tak flow będzie lepsze. Oleje które są proponowane do tej płukanki to oleje HC/VHVI - i nie ma tak naprawdę znaczenia czy wybierzesz Elfa czy Specola. Płukanka ma z nim działać i będzie a że jest na HC to tylko jej ułatwia działanie.
 
To ja właśnie ;-)
Znalazłem
Mini Cooper S 2.0T, 2017r, silnik B48, 192km --> 247km
Tylko w innym wątku więcej o tym oleju pisałeś ,ale to kogoś innego wątek .
Czyli mimo że zalałeś Specola Golda 5W40 14.04.2020 i przejechałeś 1000km ,nie ma analizy , to polecasz go ?
A ten na którym nie dolewałeś Orlen 5w40 C3 ,się nada ?
Obydwa to HC ?
 
Nie ma co przesadzać z kombinacjami - masz to zalewasz, zimny czy ciepły nie ma znaczenia bo przecież dodatek się po kątach nie schowa i jak odpalisz silnik to i tak się wymiesza z olejem.
Ok ,zrobię jak uważam . Na początek sprawdzę jak gęste jest to w butelce . Nowy olej tymczasowy po zalaniu nie będzie od razu gorący ,więc jeśli ten preparat będzie gęstości oleju to wleje jedno po drugim . Jeśli gęściejszy to raczej podgrzeje .
 
jak masz tym zrobić jeden interwał na płukanie długodystansowe, to po co tak drogi olej? Weź sobie Specola 5W40, albo Lotosa Synthetic Plus i tyle.
Pisze tu by się dowiedzieć czegoś i mieć olej lepszy i sprawdzony . To jakaś odwyrtka ,chcę lepiej i tu pisze a Wy mi mówicie ,żebym zrobił tak jak bym tu nie pisał . Dobrze że nie piszecie ,a idź do marketa pierwszego i weź butelkę z napisem olej,a jak wezmę kujawski 8-0
Wiem przesadzam , chciałbym aby nawet ten olej tymczasowy był odpowiedni do silnika tego i tyle . Za drogi mówisz ,ostatni olej RP kosztował 2x360pln w odstępie 500km . To ja gdzie indziej pisze ,że jeśli mało latane to można wydać na olej ,co innego jak z 4 wymiany w roku ,to trzeba pomyśleć ,ale 30-50 pln to nie różnica . Wiem i wy to od dawna wiecie pewnie , jakość oleju nie idzie w parze z ceną ,a było by prościej dla wszystkich .

Nie wiem dobrze myślę , olej obojętnie jaki bo AR2300 go poprawi/dopakuje pozytywnie ?

a dlaczego ma nie ułatwić przepływu przez silnik...? Nawet 10W40 w górnej granicy można zastosować jeśli ksiązka dopuszcza i NIC nie ma prawa się stać.
Raczej trzeba pamiętać i brać pod uwagę ,że do oleju poleci coś tam paliwa . Tak w książce jest 10W40 ,ale z zaznaczeniem jak nie jest dostępny zalecany i w najkrótszym czasie powrót na zalecany .

Purflux ok ,czy wiesz coś o zaworku w tych filtrach ,jest czy nie ma ?

ale Specol nie ma żadnego autorskiego pakietu dodatków w swoim oleju, który opatentował i wyprodukował u siebie. Takie pakiety dodatków znajdziesz też w innych olejach.

To jaki sens testować inne marki oleii jeśli to to samo ,dla innej marki tylko ?
 
za bardzo przykładasz uwagę do detali, które są mało istotne - praktycznie w ogóle. To powoduje że z jednej strony masz mętlik a dodatkowo wzmaga to obawy. To nie jest apteka, warunki zalania danej płukanki przy obecnej aurze są pomijalne, podobnie jest z tym Elfem - dlatego że używasz obecnie oleju 10w40 - więc i tak flow będzie lepsze. Oleje które są proponowane do tej płukanki to oleje HC/VHVI - i nie ma tak naprawdę znaczenia czy wybierzesz Elfa czy Specola. Płukanka ma z nim działać i będzie a że jest na HC to tylko jej ułatwia działanie.

Przepraszam już taki jestem ,aptekarz/pedant/szczegulant/dociekliwy nic na to nie poradzę . Jeśli ktoś coś robi 30min ,to ja nie patrze na czas i robie w 2h , bo ma być super dokładne wykonanie i mam do tego nie wracać , w końcu przy swoim aucie robię ,a nie czyimś ,kto ma lepiej zadbać o ten samochód jak nie ja .Raczej nic w pośpiechu nie robię ,nie ma czasu to nie zaczynam ,czekam na odpowiednią ilość czasu wolnego . Jeśli mam robić coś pierwszy raz ,coś co ogólnie jest uznane za experymenty w cywilu , to chciałbym wiedzieć jak najwięcej przed a nie po ptokach .

Przykład , a proszę .

Wyobraź sobie idziesz na robotę budowlanka , do budowy domu jednorodzinnego na pomocnika majstra . Majster wszystko wie jak wy ,ale nie chce mu się wszystkiego tłumaczyć ,woła e tam ,ukręć 3 betoniarki .Pytasz a jak i z czego ,majster mówi z piachu ,wody i cementu . On wie ile czego ma być na betoniarkę ,ale nie chce mu się tego tłumaczyć ,bo wpadł w rutynę lub szkoda czasu i myśli że wszyscy na świecie to wiedzą . No dobra jedziesz z łopatą i urabiasz ,betoniarka chodzi . Majster woła dawaj na taczki i przywoź mi tu . Nalewasz i wieziesz ,a majster mówi ,ku....wa co to jest przecież mówiłem 4 wiadra wody ,worek cementu i 40 łopat piachu , a ty gamoniu ile dałeś . Tyle ile uważałem ,a rób se pan sam te zaprawę , co to apteka jest .

Fajny przykład 8-P ,bez obrazy wena przyszła w nocy .

Dzięki coś wyjaśniłeś mi ,tylko czy naprawdę inne różnice własności między olejami tymczasowymi nie mają znaczenia ?
 
Nikt nie potwierdził ,że przejście z 10W na 5W musi być poprzedzone płukaniem . Ale domyślam się powodów przemawiających za koniecznością przeprowadzenia tego procesu .


1. Usunięcie wszystkiego co pozostawiły oleje 5W40 ,przy przeciąganych interwałach przez pierwszego właściciela .
2. Usunięcie wszystkiego co pozostawiały oleje 10W40 , na który przystał drugi właściciel i na który ja przystałem Motul 10W40 .
3. Po moim RP 10W40 raczej mało do usunięcia ,lub trochę .
4. Uruchomienie pierścieni zablokowanych przez depozyty ,po pozbawionych wartości olejach 5W40 , oraz depozyty po olejach 10W40 .

Dobra pozostaje zapytać ,czy z olejem tymczasowym i AR2300 można pałować ,czy delikatnie z pałowaniem lub wręcz zakazane ?
Oraz ze względu na dostępne różne pojemności obydwu AR ,po ile ml ich brać ?
Wedle Moich wyliczeń , Ar2820 = 250ml a AR2300 = 148.5ml . W silniku full oleju to 4.5L.

Zgodnie z tendencjami zrobimy wybory .

Oto lista tych co się tu pojawili :

Elf SXR 5W-40
Lotos Aurum C3 5w40
Specol 5W40
Valvoline AllClimate diesel C3 5w40
Eurol Fluence C3 5w40
Motul X-Clean C3 5w40
Orlen Platinum C3 5w40
Lotos Synthetic Diesel C3 5w40
Shell 5w40
Specol Gold 5W40
Engine Flush + 5w40 C3
Xado Luxury Drive Black Edition 5W-40
Eurol Super Lite 5W-40
Lotosa Synthetic Plus 5W-40

Głosujemy bojkotu nie ma , tylko konstytucyjny obowiązek obywatelski :cool:

Ps. Nie wiem co jest grane ,ale wczoraj na emaila nie docierały do mnie powiadomienia . Taka sytuacja jest już drugi raz .
 
Last edited by a moderator:
Co tutaj się dzieje
Lej specola.
 
Back
Top