• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Badanie na maszynie 4kulkowej - dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Kurde stabilność wyniku amsoila poraża. Czy to 20, 75 czy 150 stopni, czy to 1200 czy 1800rpm seria SS ma zawsze 0,35 ;)
 
Wg ludków z BITOG Cocal-Cola też. Ale nie o to chodzi - jeżeli test jest jak pisze @wlyszkow używany do wstępnego odsiewania olejów przed głównymi testami to ten M1 nigdy nie powinien trafić do testów. A jest sprzedawany i ma całkiem sporo certyfikatów do których uzyskania trzeba przejść testy silnikowe.

To budzi pytania co do zasadności użycia tego testu do oceny oleju silnikowego.

Z drugiej strony, jak już pisałem, US Army używa go do tego właśnie celu, a nie robią tego że względu na brak środków czy specjalistycznych olejów.

Mam wrażenie że ten test wymaga korelacji z innymi badaniami żeby mieć jakąś wartość, a my tutaj tego nie robimy.

Swoją drogą ciekawe, że tylko butikoww oleje używają tego testu do pokazania jakie są dobre. Bo nie kojarzę jakiegoś wielkiego producenta w rodzaju Mobila, Shella czy BP którzy by o nim wspominali?

EP to "official NASCAR motor oil", z gwarancja 15000 mil przebiegu (i podobnomfaktycznie tyle wytrzymuje). Może i budżetowy, ale ponieważ nie jest dostępny w UE to ciężko powiedzieć.
 
Last edited:
Dokladnie kupujesz magiczny dodatek i popsujesz sobie olej ;)

@jerseyAdmin to jeszcze nic w rosji jest olej mineralny do okrętowych diesli z wynikiem lepszym od Rockoil carbon :)
I tak ma być - tam jest tak ogromna dawka detergentu, że nawet zddp nie potrzeba. Chociaż tamte pewnie mają z 250ppm P jak znam te oleje.. ;-)
 
Tu przekład ile potrafi sam sulfonian wapnia w oleju bazowym i jak się ma obciążenie zespawania 160kg do średnicy skazy. Dlatego 0.63mm się tam nie nadaje.
Tak a propos okrętów. :)
607c313f409299c47d60edc38961a653.jpg

Post automatically merged:

M1 nigdy nie powinien trafić do testów. A jest sprzedawany i ma całkiem sporo certyfikatów do których uzyskania trzeba przejść testy silnikowe
W normalnych warunkach ten EP ma 0.44mm
Post automatically merged:

Inni też korzystają z tego testu np. tutaj aby pokazać jak klasa lepkości ma znaczenie vs sadza w oleju diesela vs zużycie / średnica skazy właśnie. Chevron...
 

Attachments

  • wear_vs_cold_viscosity_rating.png
    wear_vs_cold_viscosity_rating.png
    80,3 KB · Odwiedzin: 329
Last edited:
A co wpływa na fakt, że Amsoil niezależnie od warunkow ma tyle samo?
 
Dodatki.... inne niż w zwykłych pakietach
 
Ciekaw jestem porownania np takiego amsa + z dodatekiem 9100 i 9200. Ciekaw jestem ktory jak bardzo obniza tarcie. bo 9100 ma w opisie olej mineralny "AR9100 dodany nawet do mineralnego oleju bazowego pozbawionego innych dodatków wykazuje rewelacyjny wynik w teście: Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC, 1200 rpm, 1 godz., (ASTM D4172): max. 0,35mm"
 
Dodatki.... inne niż w zwykłych pakietach
A można mniej enigmatycznie? Jakież to dodatki sprawiają, że tak gigantyczna różnica temperatury jak również 50% wyższe obroty nie mają dla tego oleju żadnego znaczenia i wyniki w kompletnie różnych warunkach na różnych maszynach wychodzą z aptekarską dokładnością identyczne. Inne oleje mają spory rozrzut w zależności od warunków i ciekaw jestem jak w konwencjonalnym teście uwazyany za przeciętniaka Valvoline by wypadł skoro w warunkach ekstremalnych mial wynik zbliżony do amsoila.


P.S. znalazłem lab, który wykonuje ten test za sporo niższą kwotę niż Polwax muszę się zapytać czy obsługują osoby prywatne.
 
Last edited by a moderator:
A coś z naszej strony Wielkiej Sadzawki? Bo w USA prezentowanie tego testu wygląda jak porównanie odkurzaczy na prezentacji dla emerytów.

Im więcej czytam, tym sceptyczniej jestem do niego nastawiony. Może nie do testu samego w sobie, ale do korelacji wyników do warunków w silniku. Nabijamy się z niejakiego Piotra T. że jego test nijak mają się do warunków panujących w silniku i w sumie pociera kulkę o kulkę, ale tutaj jedyna różnica jest wykorzystanie maszyn i powtarzalność warunków w ramach normy...
 
Last edited:
Może ten rodzaj testu jest wymyślony po to aby zarabiać na badaniach a w rzeczywistości nie ma własnie żadnego przełożenia na warunki jakie panują w silniku i nie potrzebnie ''kruszymy kopie'"oczywiście tylko gdybam:rolleyes:
 
Z tego co sobie po przeglądałem w necie to ten test nie jest dla olejów silnikowych ale to już było napisane w wątku.
 
A jednak pokazuje różnice w smarności, czasami nawet spore pomiędzy różnymi pakietami full saps i low saps i metodami ich zastosowania.

P.s. Ten sam pakiet dodatków 504 507 na różnych olejach bazowych i wiskozatorach pokazuje wynik od 0.36mm do 0.49mm nawet pomijając ten wynik ekstremalnie inny...
 
Last edited:
Kością niezgody w tym badaniu są wyniki Amsa, niezmienne od obciążenia. Gdyby w ogóle nie zostawiał skazy na kulkach to można by przyjąć, że ma "zapas" smarności. Skoro jednak powstają to nielogiczne jest, że się nie zmieniają mimo innych warunków testu.
 
Ja znalazłem lab w Kanadzie który robi te testy. Zobaczymy co odpowie polski lab @Plywak ale jak nie zrobią to forum wyśle 3-4 oleje do Kanady w tym rzeczonego Amsoila.
 
Ja znalazłem w PL zaraz Ci wyślę namiary na PW
 
Kością niezgody w tym badaniu są wyniki Amsa, niezmienne od obciążenia. Gdyby w ogóle nie zostawiał skazy na kulkach to można by przyjąć, że ma "zapas" smarności. Skoro jednak powstają to nielogiczne jest, że się nie zmieniają mimo innych warunków testu.
Każdy z tych Ams ma swoje granice. Oni sprytnie wplatają dodatkowe składniki AW/EP i to jest ich tajemnic ale to nie jest bez końca a wyższe rpm to także trochę inny reżim tarcia więc nie należy patrzeć tylko na obciążenie.
 
a wyższe rpm to także trochę inny reżim tarcia więc nie należy patrzeć tylko na obciążenie.

Coś w stylu: jak z większymi obrotami dentysta wierci w zębie to mniej boli :)
 
No może nie u dentysty ale w przemysłowej obróbce skrawaniem wiertło w oleju to całkiem normalna sprawa;). Na serio tak wszystko na poważnie bierzesz?

Chodziło mi z zmianę reżimu tarcia w zależności od rmp jak to określiłeś.
 
Akurat robiłem kiedyś bazę pod spray dla dentystów aby czyścił i smarował głowice dentystyczne bo bez tego szybko padają ;-)
 
Back
Top