• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Badanie na maszynie 4kulkowej - dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Takie pytanie, a może włożenie kijka w mrowisko :)
Jesli mówimy, że formulacja oleju i dodatki bardzo mocno wpływają na wynik testu, to jaki wpływ na wynik może mieć dodatek AR9100, AR9200V2 lub co lepsze mix tych dwóch dodatków?
 
Pozytywnie wpływają każdy z nich ale tu nie jest temat o tych dodatkach.
 
Pytanie było w kontekście testu 4 kulowego i wpływu dodatków na jego wynik dla danego oleju w porównaniu do próbki bez dodatków. Nie rozumiem dlaczego sugerujesz, że to nie jest pytanie na temat.
Co więcej, to Ty sugerowałeś że to właśnie źle dobrany pakiet dodatków jest powodem takiego a nie innego wyniku oleju Extreme Lubricants
 
Takie pytanie, a może włożenie kijka w mrowisko :)
Jesli mówimy, że formulacja oleju i dodatki bardzo mocno wpływają na wynik testu, to jaki wpływ na wynik może mieć dodatek AR9100, AR9200V2 lub co lepsze mix tych dwóch dodatków?

Proszę bardzo cytat ze strony AR

AR9100 dodany nawet do mineralnego oleju bazowego pozbawionego innych dodatków wykazuje rewelacyjny wynik w teście: Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC, 1200 rpm, 1 godz., (ASTM D4172): max. 0,35mm.


"Magiczne" 0,35 znane z amsoila czyli bardzo dobry wynik :)
 
Chciałbym zobaczyć badanie oleju z właśnie dodatkiem AR9100 czy prawdziwe jest to co pisze na stronie Archoila.
 
Kup olej, dolej AR9100 i wyślij na badanie :)
 
Ja nie zakładam, że Archoil oszukuje bo bym z nimi nie pracował a mój własny budżet z gumy nie jest niestety...
 
Last edited by a moderator:
Napisał też

Ten test nie może podać żadnych informacji na temat właściwości olejów silnikowych, ponieważ ten test jest przeznaczony do testowania olejów przekładniowych.

W czym się w 100% zgadzam i też twierdze, ze ten test nie ma przełożenia na końcową ocenę oleju silnikowego. Amsoil deklaruje 0,35 dla każdej lepkości, wiec pozostałe lepkości w tym samym labie powinny wypaść identycznie jak 5W30, a nagle jednak lepkość robi różnicę?
 
Czyli jednak zmierzasz w kierunku: większa skaza to lepsza ochrona? Więcej żelaza w oleju tym lepiej bo silnik się przytarł i dopasował?
 
Zmierzam w kierunku, że robienie testu oleju silnikowego zgodnie z normą dla przekładniowego jest bez sensu bo nie uwierzę, ze tani Venol zapewni lepsza ochronę przeciwzatarciową niż Amsoil... więc paradoksalnie tak, większa skaza nie oznacza gorszej ochrony no chyba, ze Ty twierdzisz, ze jednak lepiej brać Venola niż Signature Series to spoko :)
 
Gruszki do jabłek na siłę porównujesz nawet kiedy masz dane dla tych samych norm i klas lepkości.
Może i klucz francuski jest mocny ale nie każde drzwi nim otworzysz bez ich rozwalenia.

Gdybyś coś więcej wiedział o zddp i znał jego ilość w tym 10W40 to byś więcej rozumiał dlaczego półsyntetyk tak wypadł.
 
Dobra bo widzę, że za dużo Bonker w post wkleił i nie wszyscy wszystko rozczytali :)

Prócz 10W40 mamy tez Venola 5W30 ;]

Venol 5W30 C3 wynik skazy 0,55
Amsoil AEL 5W30 C3 wynik skazy 0,59

Amsoil 180-190zł za galon, Venol 70-80zł za 4l. Sugerujesz, ze ten drugi zapewni lepsza ochronę silnika? Czyli po co przepłacać brać Venola w salgrosie po 77zł :)

Gdybyś coś więcej wiedział o zddp i znał jego ilość w tym 10W40 to byś więcej rozumiał dlaczego półsyntetyk tak wypadł.

To moze zacznij pisać na forum mniej enigmatycznie niż zwykle. Dlaczego najtańszy z możliwych 10W40 ma lepszy wynik niż topowa seria Amsoila. Oczywiscie pomijamy lepkość bo jak doskonale wiesz Signature dla każdej lepkości od 0W20, przez 10W30 po 5W50 podaje ten sam wynik skazy. Dlaczego tani 10W40 chroni lepiej przed zużyciem (oczywiscie według testu) aniżeli dopakowany Amsoil? Moze dlatego, że to badanie nie ma odzwierciedlenia w warunkach panujacych w silniku i w rzeczywistości Amsoil wypadł by lepiej? Jeśli znaczenie ma lepkość i ZDDP dlaczego na rosyjskim forum najlepiej wypadały oleje o najniższych lepkościach jak 0w20 z nowszymi pakietami?
 
Last edited by a moderator:
Już kiedyś napisałem, że stosując pakiet należy trzymać się receptury a jak się eksperymentuje to trzeba sprawdzać czy całość działa lepiej czy gorzej niż standard, nie sztuka kupić drogie składniki.
Zarówno zddp jak i związki boru mogą dawać inne wyniki, nawet tak diametralnie inne jak w przypadku GTI VR2 stosując resztę składników niezgodnie z recepturą bo tylko ona daje aprobaty. Znam ten pakiet 504 507 dość dobrze, robiłem na nim prototypy i wiem jak jest wrażliwy i na 99% wiem co zaszło w GTI VR2 ale tu nie jest miejsce na pracę nad olejem.

Zddp jest inne w MID SAPS, inne w full saps, jeszcze inne w HDDO. Patrzenie tylko na poziom P i Zn nie wystarczy. W olejach full saps jak i HDDO itp oprócz zddp stosuje sie związki EP, które wspierają zddp, inne mogą być również detergenty itp itd
 
Czyli standardowo ja wiem ale nie powiem, a jak Wy nie wiecie to Wasz problem ;)
 
Sorry ale nie wszystko mogę podać publicznie
 
Przypomnę, że sam zapoczątkowałeś ta dyskusje wsadzajac jak to mówią kij w mrowisko. Szkoda, ze nie można jej dociagnąć do konca jak zresztą zwykle gdy pojawia się dużo pytań.
 
Back
Top