Alex
Użytkownik
- Samochód
- Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
@jerseyAdmin zgadzam się z Tobą że dla osób, które mają w nosie stan techniczny samochodu, użytkowanie auta nowego jest najkorzystniejszym rozwiązaniem (nie pod względem wartości finansowych), tylko wszystkich innych. Natomiast jeśli ktoś bardzo dba o swój samochód (mam takie mniemanie o sobie), to koszty związane z użytkowaniem prostych konstrukcyjnie ale niewyeksploatowanych aut kilkunastoletenich są nieporównanie niższe od współczesnych i nie chodzi mi o raty za ubezpieczenie AC, tylko koszty serwisu w ASO, ewentualne awarie drogich w obsłudze osprzętów jak turbo, wtryski, koła dwumasowe, skrzynie automatyczne itd. Nie będę się z nikim licytował ale na prawdę paliwo, wymiana opon, serwis olejowy, raz na 2 lata płyn chłodniczy i hamulcowy oraz ubezpieczenie to są jedyne koszty, które ponoszę, po dużych i kosztownych serwisach pozakupowych związanych z wymianą rozrządu, świec, hamulców, często też elementów zawieszenia itd. Niemniej, lubię auta które posiadam i nie żyje z duszą na ramieniu czy mi się coś wysypie, bo nawet jak termostat mi padnie w tym czy drugim aucie, to za część producenta OEM płacę 150zł+robociznę, to jakie to są koszty jak sama olejówka na gwarancji w ASO nierzadko dobija do 1000zł.