Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Nie ma znaczenia. Zmieniaj częściej olej po prostu. Norma 504/507 to podstawa w tym silniku.Dlaczego 5w/40? Auto po podniesieniu mocy z której korzystam.
Szukaj oleju z 507.00 który ma >12 lepkości w 100 st. C bo gruba trzydziestka jest blisko cienkiej czterdziestki.Siedzę chwile i szukam oleju w klasie 5w/40 ale spełniającego 504/507 i nie mogę nic znaleźć.
Czyżby nie było 5w40 w tej normie ?
Zalałem Liqui Moly Synthoil High Tech i zrobiłem ok 3000-3500km niby nic sie nie dzieje ale z tyłu głowy siedzi brak tej normy. Dlatego szukam czegoś co tą norme spełnia ale 5w/40
Dlaczego 5w/40? Auto po podniesieniu mocy z której korzystam.
Pytanie - po co? Przecież to kwestia mocno indywidualna, jak dany olej zachowa się w danym silniku. To nie ma znaczenia, czy olej ma 12, czy 12.1, albo 12.4. Ważne, aby mieścił się w takim zakresie lepkości SAE, jaki jest dla nas wymagany. Wybierzesz olej z teoretycznie 12.4, a może się okazać, że wlałeś partię, która miała, 9.5. Lepkość to nie wszystko.Szukaj oleju z 507.00 który ma >12 lepkości w 100 st. C bo gruba trzydziestka jest blisko cienkiej czterdziestki.
No i co chcesz zobaczyć? Ja Ci od razu napisze - zero różnicy. Jeśli masz silnik, który nie przepala oleju w ilościach hurtowych, to tak na prawdę na DPFa nie będzie to miało znaczącego wpływu, więc i na 10W40, 15W40 możesz latać ze skrajnie wysokimi popiołami. Ważne przy tych silnikach jest jednak pozostanie przy normie VW.Zarzucę go na parę tys
Takiego rozrzutu nie ma.Wybierzesz olej z teoretycznie 12.4, a może się okazać, że wlałeś partię, która miała, 9.5.
Chociażby po to, by olej nie schodził zbyt mocno z lepkości kiedy nagrzewa się w przypadku tego silnika do 130 stopni w normalnej eksploatacji. Zaraz, to nie Ty czasem dolewałeś do 5w40 olej 10w60 w celu podniesienia lepkości o kilka oczek?Pytanie - po co? Przecież to kwestia mocno indywidualna, jak dany olej zachowa się w danym silniku. To nie ma znaczenia, czy olej ma 12, czy 12.1, albo 12.4. Ważne, aby mieścił się w takim zakresie lepkości SAE, jaki jest dla nas wymagany. Wybierzesz olej z teoretycznie 12.4, a może się okazać, że wlałeś partię, która miała, 9.5. Lepkość to nie wszystko.
Norma 507 jest ważna, gdy chcemy eksploatować auto w trybie LL. W przypadku silników VAG wymagających 504 producent dopuszcza stosowanie olejów 502 na interwale nieprzekraczającym 15 kkm, a więc wszelkie 5w40. Diesel z racji filtra dpf pozostaje na 507, choć po modyfikacjach, po gwarancji dobre 0/5w40 i jeszcze z ACEA C3 nie będzie złe, mowa o przypadkach, gdzie motorownia porządnie grzeje olej.Ważne przy tych silnikach jest jednak pozostanie przy normie VW.